ТЕКСТОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ОСНОВА ЗМІСТУ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

  • Тетяна Станіславівна Токарєва Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-6898-821X
Ключові слова: текст, текстова діяльність, зміст навчання, іноземна мова, комунікативна задача, навчальна діяльність студентів

Анотація

У статті розглядаються особливості текстової діяльності як основи змісту навчання іноземної мови у системі підготовки майбутніх вчителів даного фаху у педагогічних ВНЗ. Зокрема, представлено лінгвістичні та соціально-психологічні фактори, які обумовлюють текстову діяльність; проаналізовано критерії відбору текстів для використання у навчальному процесі; визначено основні етапи виконання текстової програми; виокремлено знання, які визначають готовність студентів до текстової діяльності; зазначено етапи роботи над аналізом тексту-моделі.

Посилання

Бердичевский А. Л. Омтимизация системы обучения иностранному языку в педагогическом вузе.: Науч.-теорет. пособие. М . : Высш. шк., 1989. 103 с.

Гохлернер М. М., Ейгер Г. В. К вопросу о роли операционных знаний в обучении языкам // Лингвистические основы преподавания языка / Отв. ред. Н. А. Баскаков и А. М. Шахнарович. М., 1983. 1. С. 137–146.

Домашнев А. И. и др. Интерпретация художественного текста : Нем. яз.: Учеб. пособие для студентов пед. ин-тов по спец. № 2103 «Иностр. яз.»/ А. И. Домашнев, И. П. Шишкина, Е. А. Гончарова. 2-е изд., дораб. М. : Просвещение, 1989. 208 с.

Дридзе Т. М. Текстовая деятельность в структуре социальной коммуникации. Проблемы семиосоциопсихологии. М. : Издательство «Наука», 1984. 232 с.

Колшанский Г. В. Проблема владения и овладения языком в лингвистическом аспекте / Г. В. Колшанский // Иностранные языки в высшей школе. 1975. Вып. 10, с. 5–13.

Краевский В. Теоретические основы содержания общего среднего образования [под ред. В. В. Краевского, И. Я. Лернера]. М. : Педагогика, 1983. 352 с.

Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность. М. : Политиздат, 1975. 118 с.

Лурия А. Р. Язык и сознание / Под редакцией Е. Д. Хомской. М. : Изд-во Моск. ун-та, 1979. 320 с.

Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник. Вид. 2-е, випр. і перероб. / Кол. авт. під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. К. : Ленвіт, 2002. 328 с.

Методика навчання іноземних мов у загальноосвітніх навчальних закладах: підручник / Л. С. Панова, І. Ф. Андрійко, С. В. Тезікова та ін. К. : ВЦ «Академія», 2010. 328 с.

Методика преподавания немецкого языка в педагогическом вузе: Из опыта работы / А. И. Домашнев, К. Г. Вазбуцкая, Н. Н. Зыкова и др. М. : Просвещение, 1983. 224 с.

Методика формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетенції: Курс лекцій: [навч.-метод. посібник для студ. мовних спец. осв.-кваліф. рівня «магістр»] / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін. / за ред. С. Ю. Ніколаєвої К. : Ленвіт, 2011. 344 с.

Москальская О. И. Грамматика текста. М. : Высшая школа, 1981. 183 с.

Основы методики преподавания иностранных языков / [И. М. Берман, В. А. Бухбиндер, В. М. Плахотник и др.]: Под ред. В. А. Бухбиндера, В. Штраусса. К. : Вища школа, 1986. 335 с.

Скалкин В. Л. Типичная коммуникативная ситуация как структурно-семантическая основа обучения устной иноязычной речи // Русский язык за рубежом. 1979. № 5, С. 56–62.

Опубліковано
2021-10-04
Як цитувати
Токарєва, Т. С. (2021). ТЕКСТОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ОСНОВА ЗМІСТУ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (199), 161-166. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-199-161-166