ДО ПРОБЛЕМИ ІНТЕРПРЕТАЦІЙНО-ВИКОНАВСЬКОГО ПРОЦЕСУ МУЗИКАНТА-ПІАНІСТА

  • Алла Миколаївна Грінченко ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» https://orcid.org/0000-0003-1902-1453
Ключові слова: інтерпретація, інтерпретаційно-виконавський процес, музикант-піаніст, виконавське мислення, музично-слухові уявлення, самоконтроль

Анотація

Стаття присвячена дослідженню професійних якостей музиканта-піаніста і їх функціонування в виконавської діяльності. Мета стати: теоретично виявити і обгрунтувати індивідуальні особливості музиканта в інтерпретаційному виконавському процесі і доцільність їх розвитку в процесі навчання гри на фортепіано. Аналізується сутність і специфіка мислення, особливість образно-слухових уявлень як музично-пізнавальні процеси. Обгрунтовано інтегровану основу мислення та його функціонально пов’язані між собою компоненти у виконавському процесі, а саме: сприйняття надає можливість отримати звукову інформацію для подальшого аналізу та опрацювання над музичним твором; уява – формувати образно-смислові і слухові уявлення; увага – концентруватися на вирішенні певної задачі; пам'ять – запам'ятовувати і переробляти інформацію.

Посилання

Burlakov, M. S. (2017). Metodika podgotovki muzykanta-instrumentalista k koncertnomu vystupleniyu. [Methodology for preparing an instrumental musician for a concert performance]. Moscow.

Galberstam, A. M. (2001). Vzaimosvyaz' professional'noj refleksii i effektivnosti muzykal'no-ispolnitel'skoj deyatel'nosti studentov. [The relationship between professional reflection and the effectiveness of students' musical performance]. Moscow.

Gusak, V. A. (2011). Metodyka rozvytku rukhovoi pamiati u protsesi instrumentalnoi pidhotovky maibutnoho vchytelia muzyky. [Methods of developing motor memory in the process of instrumental training of future music teachers]. Kiev.

Davydov, M. A. (2004). Teoretychni osnovy formuvannia vykonavskoi maisternosti baianista (akordeonista). [Theoretical bases of formation of performing skill of the accordionist (accordionist)]. Kyiv.

Kozubovskiy, V. M. (2008). Obschaya psihologiya: poznavatelnyie protsessyi. [General psychology: cognitive processes]. Minsk.

Korzhenevskyi, A. Y. (1981). Do pytannia pro spetsyfiku myslennia muzykant a- vykonavtsia. [To the question of the specifics of the musician-performer's thinking]. Kyiv.

Опубліковано
2021-05-26
Як цитувати
Грінченко, А. М. (2021). ДО ПРОБЛЕМИ ІНТЕРПРЕТАЦІЙНО-ВИКОНАВСЬКОГО ПРОЦЕСУ МУЗИКАНТА-ПІАНІСТА. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (197), 86-91. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-197-86-91