ХУДОЖНЬО-КОМУНІКАТИВНИЙ КОНТЕНТ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН

  • Ірина Георгіївна Барановська Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-8223-1683
  • Наталія Георгіївна Мозгальова Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0001-7857-7019
Ключові слова: спілкування, педагогічне спілкування, комунікація, художня комунікація, художньо-комунікативний процес, мова мистецтва, інновації

Анотація

У статті проаналізовано художньо-комунікативний контент підготовки майбутніх учителів мистецьких дисциплін. Розглянуто та уточнено смисл понять: спілкування, педагогічне спілкування, комунікація, художня комунікація, художньо-комунікативний процес. Розкрито діалогічну природу мистецтва. Закцентовано увагу на особливостях та властивостях символічної мови мистецтва, зокрема музичного. Представлено інноваційні технології та методи формування комунікативних умінь та стимулювання художнього спілкування.

Посилання

Барановська І. Г. Методичні засади художньо-творчої самореалізації підлітків в умовах діяльності ансамблю народної музики: дис….. канд. пед. наук: 13.00.02. / Ірина Георгіївна Барановська. – Вінниця, 2007. – 241 с.
Барановська І. Г. Комунікативний аспект ансамблевої діяльності // Підготовка вчителя нової української школи: проблеми та шляхи їх вирішення: Матеріали міжвузівської (заочної) науково-практичної конференції (Хмельницький, 28 лютого 2017 р.) / Барановська І. Г. – Хмельницький, 2017. – С. 186–189.
Бодалев А. А. Психологическое общение / А. А. Бодалев. – Воронеж: Н.П.О. «Модек», 1996. – 256 с.
Каган М. С. Мир общения / М. С. Каган – Москва: Изд-во политлит, 1998. – 316 с.
Кан-Калик В. А. Учителю о педагогическом общении: кн. для учителя / Виктор Абрамович Кан-Калик. – Москва: Просвещение, 1987. – 190 с.
Ло Чао. Методика вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва засобами технології персоніфікації: автореф. дис….. канд. пед наук: спец. 13.00.02 – теорія і методика музичного навчання / Ло Чао. – Суми, 2018. – 20 с.
Мозгальова Н. Г. Теоретико-методичні засади інструментально-виконавської підготовки вчителя музики: монографія / Н. Г. Мозгальова. – Вінниця: ТОВ «Меркьюрі-Поділля», 2011. – 488 с.
М’ясоїд П. А. Загальна психологія: навчальний посібник / П.А. М’ясоїд. – Київ: Вища школа, 2000. – 479 с.
Парыгин П. Д. Основы социально-психологической теории / П. Д. Парыгин– Москва: Мысль, 1971. – 351 с.
Реброва О. Є. Теоретичне дослідження художньо-ментального досвіду в проекції педагогіки мистецтва: монографія / О.Є. Реброва; НПУім. М.П. Драгоманова. – Київ: [б. в.], 2012. – 294 с.
Сухомлинский В. А. Как воспитать настоящего человека. / В. А. Сухомлинский. – Киев, 1975. – С. 12–13.
Щолокова О. П. Діалогічна стратегія музичної освіти / О. П. Щолокова // Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету: м-ли доповідей звітної науково-практичної конференції – Київ: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. – 264 с.
Dewey, J. (1994). Art as Experience. In S. D. Ross (Ed.), Art and its Significance: An Anthology of Aesthetic Theory (Third ed., pp. 204-220). Albany: State University of New York Press.
Gillies, R., & Boyle, M. (2000). Cooperative Learning: A Smart Pedagogy for Successful Learning. School of Education The University of Queensland. Retrieved from http://files.drlee-pengurusankoku.webnode.com/200000052-00a4e02999/cooperative-learning.pdf
Schwartz, D. T. (2009). Second Life and classical music education: Developing iconography that encourages human interaction. Virtual Worlds Research: Pedagogy, Education and Innovation in 3-D Virtual Worlds, 2(1), 3-17. Retrieved from https://doi.org/10.4101/jvwr.v2i1.392.
Опубліковано
2019-07-18
Як цитувати
Барановська, І. Г., & Мозгальова, Н. Г. (2019). ХУДОЖНЬО-КОМУНІКАТИВНИЙ КОНТЕНТ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (180), 60-65. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/91