КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ДО РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬОГО СПРИЙНЯТТЯ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МИСТЕЦЬКОЇ ГАЛУЗІ

  • Олена Іванівна Кириченко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-2879-3300
  • Тетяна Миколаївна Стрітьєвич Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-6655-678X
Ключові слова: естетичне сприйняття, художнє сприйняття, художній образ, творча діяльність, комплексний підхід, мотивація, ефективні методи навчання

Анотація

Комплексна методика розвитку художнього сприйняття у студентів, що навчаються у галузі образотворчого мистецтва, розглядається в контексті міждисциплінарного підходу в навчальному процесі. Визначено специфіку понять «естетичне сприйняття» та «художнє сприйняття», підкреслено продуктивність різних прийомів та методів навчання мистецьким дисциплінам, що спрямовують на формування у студентів усвідомленого розуміння специфіки художньої мови творів, художнього процесу та особливостей епохи, які вплинули на створення художнього образу. Розглянуто прийоми, засоби, педагогічні методи, що діють найбільш ефективно в процесі формування художнього сприйняття у студентів мистецьких спеціальностей.

Посилання

Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие / Сокр. пер. с англ. В. Н. Самохина, общ. ред. и вст. ст. В. П. Шестакова. Москва: Прогресс, 1974. 394 с.

Бакушинский А. В. Художественное творчество и воспитание / Сост., вступ. ст. Н. Н. Фомина, Т. А. Копцева. Москва: Карапуз, 2009. 304 с.

Бехтерев В. М. Внушение и его роль в общественной жизни/Бехтерев В. М. Санкт-Петербург: Питер, 2001. 256 с.

Гарбузенко Л. Фасилітація у процесі формування особистісно-розвивального компо-ненту художньо-естетичної компетентності майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер.: Педагогічні науки. Вип. 121 (2). Кіровоград, 2013. С. 275–279.

Герчук Ю. Я. Основы художественной грамоты: Язык и смысл изобразительного искусства: учеб. Пособие / Герчук Ю. Я. Москва: Учебная литература, 1998. 208 с.

Кузин В. С. Изобразительное искусство и методика его преподавания в школе: Учебник/Кузин В. С. Москва, 1998. 334 с.

Миропольська Н. Є. Мистецтво слова в структурі художньої культури учня: теорія і практика / Миропольська Н. Є. Київ: Парламентське видавництво. 2002. 204 с.

Торшилова Е. М., Морозова Т. В. Развитие эстетических способностей детей 3–7 лет (теория и диагностика) / Торшилова Е. М., Морозова Т. В. Екатеринбург: Деловая книга, 2001. 141 с.

Опубліковано
2021-05-31
Як цитувати
Кириченко, О. І., & Стрітьєвич, Т. М. (2021). КОМПЛЕКСНИЙ ПІДХІД ДО РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬОГО СПРИЙНЯТТЯ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МИСТЕЦЬКОЇ ГАЛУЗІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (195), 72-76. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-195-72-76