СТРУКТУРА ТА ЗМІСТ ЗДІБНОСТЕЙ ДО ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ

  • Наталія Миколаївна Щур Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя https://orcid.org/0000-0003-3119-6643
Ключові слова: мовна здібність, лінгвістичні здібності, здібності до вивчення іноземних мов, аудитивно-когнітивні здатності

Анотація

У статті висвітлено основні підходи до тлумачення сутності й природи лінгвістичних здібностей, уточнено відмінність між мовною здібністю та здібностями до мов. Визначено структурні компоненти та зміст здібностей до вивчення іноземних мов. Конкретизовано структуру аудитивно-когнітивних здатностей, які лежать в основі розвитку іншомовних здібностей, та з’ясовано їх роль у диференціації типів оволодіння іноземними мовами.

Посилання

Багрій Г. Психолого-педагогічні умови розвитку здібностей до говоріння іноземною мовою у майбутніх філологів / Г. Багрій // Збірник наукових праць Національної академії державної прикордонної служби України. Серія: Психологічні науки, № 1(9), 2018. С. 26–39.

Беляев Б. В. Очерки по психологии обучения иностранным языкам / Б. В. Беляев. М. : Просвещение, 1965. С. 229.

Бігич О. Б. Методика формування іншомовної компетентності в аудіюванні / Бігич О. Б. // Науково-методичний журнал «Іноземні мови», № 2/ 2012 (70), 2012. С. 19–30.

Єременко Т. Є. Навчання читання англійською мовою студентів мовних факультетів: Навчальний посібник з курсу методики викладання іноземних мов у закладах вищої освіти / Т. Є. Єременко, О. М. Трубіцина, І. О. Лук’ян-ченко, А. А. Юмрукуз. Південноукраїнський національний педагогічний університете імені К. Д. Ушинського. Одеса, 2018. 201 с.

Зимняя И. А. Индивидуально-психологические факторы и успешность научения речи на иностранном языке / И. А. Зимняя // Иностр. яз. в шк. 1970. № 1. С. 37–47.

Ильин Е. П. Дифференциальная психология профессиональной деятельности / Е. П. Ильин. СПб. : Питер, 2003. 307 с.

Кабардов М. К. Коммуникативные и когнитивные составляющие языковых способностей: Индивидуально-типологический подход : автореф. дис. докт. психол. наук : 19.00.01, 19.00.07 / М. К. Кабардов. М., 2001. 46 с.

Калмикова Л. О. Психологія мовлення і психолінгвістика: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / Л. О. Кал-микова, Калмиков Г. В., Лапшина І. М., Харчен-ко Н. В.; За заг. Ред Л. О. Калмикової. К. : Переяслав-Хмельницький педагогічний інститут, в-во «Фенікс», 2008. 245 с.

Леонтьев А. А. Основы психолингвистики. 3-е изд. М.: Смысл; СПб.: Лань, 2003. 287 с.

Лозова О. М. Психологічні аспекти засвоєння іноземної мови: Навчально-методичний посібник / О. М. Лозова. Київський національний лінгвістичний університет. Київ, 2010. 102 с.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Щур, Н. М. (2021). СТРУКТУРА ТА ЗМІСТ ЗДІБНОСТЕЙ ДО ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (194), 183-190. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-194-183-190