РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНОЇ ЗРІЛОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ

  • Ярослав Володимирович Галета Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-0484-529X
Ключові слова: соціальна зрілість, майбутній учитель, інформаційна культура, діалогізація, самостійна діяльність, інформаційно-освітнє середовище, педагогічна практика, суспільно корисна діяльність, дослідницька діяльність

Анотація

Розроблена, теоретично обґрунтована й експериментально перевірена модель розвитку соціальної зрілості майбутнього вчителя, яка складається з цільового, змістовно-операційного та оцінного компонентів. Визначено педагогічні умови: діалогізація педагогічної взаємодії викладача й студента; організація самостійної діяльності студентів в умовах інформаційно-освітнього середовища; особливості управління педагогічною практикою; залучення студентів до суспільно корисної діяльності; активізація дослідницької діяльності студентів.

Результати діагностики рівня розвитку соціальної зрілості майбутнього вчителя за виокремленими критеріями (відповідальність, соціальна спрямованість, активність, здатність до взаємодії, самостійність, здатність до інформаційного саморозвитку) дає підстави стверджувати, що обґрунтовані та реалізовані педагогічні умови є ефективними.

Посилання

Бейкер К. Теория семейных систем Мюррея Боуэна: Основные понятия, методы и клиническая практика / К. Бейкер, А. Я. Варга. – М.: «Когито-Центр», 2005. – 496 с.

Божович Л. И. Проблемы формирования личности / Л. И. Божович. – М. : Директ-Медиа, 2008. – 612 c.

Визигина А. В. Роль внутреннего диалога в самосознании личности : дис. .канд. психол. наук /А. В. Визигина. – М., 1987. – 195 с.

Дридзе Т. М. На пороге экоантропо-центри-ческой социологии / Т. М. Дридзе // Общественные науки и современность. – 1994. – № 1. – С. 97–103.

Жесткова Н. А. Методологические подходы к исследованию социальной зрелости и социаль-ного инфантилизма личности / Н. А. Жесткова // Вестник Пермского университета. – 2013. –Вып. 2 (14). – С. 128–135.

Леонов Н. И. Социально-психологическая зрелость личности : интегративный подход / Н. И. Леонов, М. М. Главатских // Известия СГУ. –2014. – Т. 14, – № 1. – С. 55–60.

Омаров Э. З. Особенности личностной зрелости успешных и неуспешных пред-принимателей: дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Э. З. Омаров. – Тюмень, 2011. – 196 с.

Орлова В. В. Социальная зрелость моло-дежи : социально-психологический аспект / В. В. Орлова // Международный журнал прикладных и фундаментальних исследований. –2009. – № 5. – С. 124–125.

Радул В. В. Соціально-педагогічна зрілість / В. В. Радул. – Кіровоград : ПВЦ ТОВ «Імекс ЛТД», 2002. – 248 с.

Сергиенко Е. А. Зрелость: молярный или модулярный подход? / Е. А. Сергиенко // Феномен и категория зрелости в психологии. – М. : Институт психологии РАН, 2007. – С. 13–28.

Слободчиков В. И. Психология человека / В. И. Слободчиков, Е. И. Исаев. – М. : Школа-Пресс, 1995. – 384 с.

Хмуринська Т. О. Наукові аспекти аналізу сутнісних характеристик соціальнопрофесійної зрілості майбутніх соціальних педагогів / Т. О. Хмуринська // Вісник Запорізького національного університету : збірник наукових праць. Педагогічні науки / гол. ред. Г. В. Локарєва. – Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2011. – № 3 (16). – С. 174–179.

Опубліковано
2019-11-25
Як цитувати
Галета, Я. В. (2019). РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНОЇ ЗРІЛОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (180), 18-24. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/82