СТУДЕНТОЦЕНТРИЗМ ЯК ТРЕНД СУЧАСНОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: студентоцентризм, студентоцентроване освітнє середовище, ресурси студентоцентрованого освітнього середовища у закладі вищої освіти

Анотація

У статті здійснено аналіз останніх публікацій щодо сутності поняття «студентоцентроване навчання». Сформульовано означення поняття «студентоцентроване освітнє середовище». Охарактеризовано ресурси даного середовища у закладі вищої освіти (інтелектуально-комунікативний, організаційний, навчально-методичний, інформаційний, технологічний, матеріально-технічний). Визначено нові вектори взаємодії у системі «студент – викладач». Узагальнено особливості студентоцентризму як інноваційного підходу до організації освітнього процесу у вищій школі.

Посилання

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України. Київ: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Європейська кредитна трансферно-накопичувальна система : довідник користувача / пер. з англ.: Ю. М. Рашкевич, Ж. В. Таланова. 2-ге вид. Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2015. 106 с.

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення освітньої діяльності у сфері вищої освіти» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2020. № 24. с. 170). [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/392-20#Text

Захарченко В. М., Калашнікова С. А., Луговий В. І., Ставицький А. В, Рашкевич Ю. М., Таланова Ж. В. Національний освітній глосарій : вища освіта / за ред. В. Г. Кременя. Київ: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. 100 с.

Новий тлумачний словник української мови: у 3 т. / уклад.: В. Яременко, О. Сліпушко. Київ: Аконіт, 2008. Т. 3. 862 с.

Образовательная среда, её определение и компоненты. [Електронний ресурс]. URL: https://infourok.ru/obrazovatelnaya-sreda-eyo-opredelenie-i-komponenti-3104958.html

Сінельнікова Н. О. Студентоцентроване навчання як домінанта розвитку вищої освіти. / Сінельнікова Н. О. // Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис: Інтеграція вищої освіти і науки. № 1 (3), 2015. С. 212.

Тарасов С. В. Образовательная среда: понятие, структура, типология. [Електронний ресурс]. URL : https://cyberleninka.ru/article/n/obrazovatelnaya-sreda-ponyatie-struktura-tipologiya

Удовіченко Г. М. Компетентнісний підхід як складова «студентоцентрованої освіти». [Електронний ресурс]. URL: http://www.rusnauka.com/1_NIO_2012/Pedagogica/2_97735.doc.htm

O’Neill G., McMahon T. Student-Centered Learning: WHAT DOES IT MEAN FOR STUDENTS AND LECTURERS? [Електронний ресурс]. URL file:///C:/Users/%D0%90%D0%B4%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80/Roaming/Downloads/oneill-mcmahon-Tues_19th_Oct_SCL.pdf.

Barnes V. Five Steps To Create A Progressive, Student-Centered Classroom. [Електронний ресурс]. URL: http://inservice.ascd.org/five-steps-to-create-a-progressive-student-centered-classroom

Brandes D. A Guide to Student Centred Learning / D. Brandes, P. Ginnis. Oxford : Blackwell, 1986. – Р. 12.

Lea S. J. Higher Education Students’ Attitudes to Student Centred Learning: Beyond ‘educational bulimia’ / Lea S. J., Stephenson D., Troy J. // Studies in Higher Education. 2003. № 28(3). Р. 321–334.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Заблоцька, О. С., & Ніколаєва, І. М. (2021). СТУДЕНТОЦЕНТРИЗМ ЯК ТРЕНД СУЧАСНОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (194), 29-33. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-194-29-33