ІНКЛЮЗІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ШЛЯХ РОЗВИТКУ ОСВІТИ

  • Ольга Анатоліївна Комар Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0001-5724-3554
  • Валентина Степанівна Пісняк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0001-7833-9192
Ключові слова: інновація, системна інновація, класифікація інновацій, інклюзивна освіта, система освіти, системний підхід, Концепції розвитку інклюзивної освіти, якість освіти

Анотація

У даній статті розглянемо ознаки системної інновації на прикладі введення інклюзивної практики в сучасних умовах модернізації української освіти.  Мета статті – на основі аналізу і узагальнення науково-теоретичних джерел, а також інноваційної практики обґрунтувати риси системної інновації в інклюзивну освіту.

 

Посилання

Альохіна С. В. Принципи інклюзії в контексті змін освітньої практики. Психологічна наука і освіта. 2014. № 1. С. 5–16.

Богданова Е. В. Етика спілкування з людьми з обмеженнями здоров'я як складова інклюзивної культури. Вісник Костромського державного університету ім. Н. А. Некрасова. 2015. № 3, Т. 21. С. 158–160

Гладка В. В. Модель психолого-педагогічного супроводу учнів з особливостями психофізичного розвитку в установі загальної середньої освіти. Освіта і виховання. 2016. № 10. С. 71–78.

Калініна А. А. Проблема формування готовності студентів до інклюзивної освіти в школі. Освіта і суспільство. 2016. № 3. С. 57–59.

Козирєва О. А. Теоретико-методологічні підходи до розробки концепції інклюзивної освіти. Almamater. 2015. № 8. С. 2–15.

Лапін Н. І. Теорія і практика інноватики. Москва : Університетська книга : Логос, 2012. 328 с.

Принципи інклюзивної культури в роботі з молоддю: порівняльний аналіз молодіжної політики Російської Федерації та Республіки Білорусь : кол. монографія / наук. ред. В. Н. Ярська ; ред. А. В. Ручін. Саратов : Вид-во СГТУ, 2016. 132 с.

Рябова Н. В., Карпуніна О. І. Підготовка педагогів для інклюзивної освіти. Вища освіта в Росії. 2016. № 10. С. 119–123.

Ряпісов Н. А., Ряпісова А. Г., Чепель Т. Л. Здоров'я різний, права − рівні: розвиток системи інклюзивної освіти на регіональному рівні. Акредитація в освіті. 2012. № 55. С. 28–30.

Ряпісова А. Г., Чепель Т. Л. Дослідження ефективності освітнього процесу в умовах інклюзивного практики . Сибірський педагогічний журнал. 2013. № 2. С. 226–232.

Ряпісова А. Г. Наукова школа як ефективна форма організації освітнього процесу в університеті. Вісник педагогічних інновацій. 2013. № 1 (31). С. 47–57.

Ряпісова А. Г., Самсонова Е., Яковлєва Г. Підготовка кадрів для інклюзивної освітньої діяльності. Довідник керівника дошкільного закладу. 2013. № 10. С. 42–48.

Самарцева Є. Г. Проблема професійної готовності майбутніх педагогів до інклюзивної освіти дітей. Освіта і суспільство. 2016. № 2. С. 57–59.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Комар, О. А., & Пісняк, В. С. (2021). ІНКЛЮЗІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ШЛЯХ РОЗВИТКУ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (194), 24-29. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-194-24-29