ЗАКЛАДИ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЗАКАРПАТТЯ В СИСТЕМІ БЕЗПЕРЕРВНОЇ ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: система безперервної освіти, позашкільні навчальні заклади Закарпаття, студія З.Баконія, Коледж мистецтв ім. А. Ерделі, Закарпатська академія мистецтв, художня освіта Закарпаття, естетичне виховання

Анотація

У статті здійснено ретроспективний аналіз виникнення позашкільної художньої освіти області.  Організація та роль  позашкільної освіти в Україні, її організатори та дослідники цього питання. Виникнення та розвиток художньої школи Закарпаття у ХХ ст. призвело до формування нових поколінь художників і до створення художньої освіти. Для молоді молодшого шкільного віку створювалися позашкільні навчальні заклади художнього-естетичного спрямування першим  з яких була студія образотворчого мистецтва під керівництвом Золтана Баконія. За прикладом цієї студії в Закарпатті у другій половині ХХ ст. відкривалися дитячі школи мистецтв із відділенням образотворчого напрямків містах: Мукачево, Ужгород, Хуст, Виноградів, с. Чинадієво, тощо, в яких вчителями були переважно випускники художньої освіти Закарпаття.

Посилання

Волощук А. В. Система художньої освіти школярів у спадщині Золтана Баконія (1946–1989 рр.) : дис. канд. пед. наук : 13.00.01 заг. / Волощук Аліна Володимирівна. Київ, 2012. 240 с.
Від художньо-промислового училища до Закарпатського художнього інституту/ Упорядник Кіяк М.Ю, передмова Небесника І. І. Ужгород: Гражда, 2006.176с.:іл.
Культурно-мистецька освіта: звіт про роботу у 2017–2018 навчальному році та пріоритетні напрямки роботи у 2018–2019 н. р. / Закарпатська обласна державна адміністрація. Департамент Культури. 12с.
Закон України «Про позашкільну освіту» / Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2000. N 46. С 393. URL:https://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1841-14 (дата звернення: 12.06.2019 р.)
Інтерв’ю з Роман Еліною Олександрівною (13.03.2019) / Приватний архів М. І. Софілканич.
Мелентьєв О. Б. Теорія і методика позашкільної освіти. Умань.: АЛМІ , 2013. 182 с. Бібліогр. 178–182 с.
Міленін В. М. Інноваційна модель виховного простору сучасного позашкільного навчального закладу : Посібник. Київ, 2013. 160 с.
Небесник І. І. Художня освіта на Закарпатті у ХХ столітті : історико-педагогічний аспект. Ужгород : Видавництво «Закарпаття», 2000. 168с.
Оптимізація виховного потенціалу позашкільного навчального закладу: колективна монографія / Вербицький В.В., Литовченко О.В., Ковбасенко Л.І. та ін.; за ред. О.В. Литовченко.Київ: Педагогічна думка, 2012. 191 с. URL: http://lib.iitta.gov.ua/4758/1/Monographiya%281%29.pdf.
Поточний архів Ужгородської школи мистецтв. Управління культури. Наказ №240а від 31.09.1987р. Згідно листа Міністерства культури УРСР від.04.08.1987р. №17-566/12 реорганізувати Ужгородську дитячу музичну школу №2 у школу мистецтв з відкриттям першого року навчання відділів хореографічного та образотворчого мистецтва.
Електронний ресурс. URL: http://artedu.uz.ua/zam.html
Опубліковано
2021-02-22
Як цитувати
Софілканич, М. І. (2021). ЗАКЛАДИ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЗАКАРПАТТЯ В СИСТЕМІ БЕЗПЕРЕРВНОЇ ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (192), 203-209. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-192-203-209