«ПОЛОЖЕННЯ ПРО НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР» – ЯК ОДИН ІЗ ЧИННИКІВ РЕФОРМУВАННЯ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ У 2011–2017 PОКИ

  • Світлана Миколаївна Шевченко Інститут педагогіки Національної Академії Педагогічних Наук України https://orcid.org/0000-0002-0432-8893
Ключові слова: навчально-реабілітаційні центри (НРЦ), діти з особливими потребами, шкільна освіта, здійснення комплексних реабілітаційних заходів, розвиток та корекція порушень

Анотація

У статті представлено результати аналізу історико-педагогічної літератури та нормативно-правових докумен­тів у галузі освіти історичні передумови відкриття навчально-реабілітаційних центрів (НРЦ); визначено теоретичні основи їх створення й з’ясовано їх особливості діяльності у контексті актуальних підходів шкільної освіти для дітей з особливими потребами.

Автор розкриває зміст поняття деяких спеціальних визначень для дітей і підлітків, які потребують особливих умов вихован­ня. Обґрунтована актуальність проблеми розвитку навчально-реабілітаційних центрів які зумовлені освітніми потребами, складними порушеннями розвитку дітей з особливими потребами, діяльність якого передбачає здійснення комплексних реабілітаційних заходів, спрямованих на відновлення здоров’я, здобуття освіти відповідного рівня, розвиток та корекцію їх порушень.

Посилання

Бондар В., Золотоверх В. Інтерпретація еволюції спеціальної освіти: зародження, становлення, розвиток. Дата конвертації 05.05.2016 р. https://res.in.ua/vitalij-bondar.html
Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ: Либідь, 1997. 376 с.
Звіт про здійснення Уповноваженим Президента України з прав дитини моніторингового дослідження ста¬ну функціонування закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей, які не мають необхідних умов для виховання та навчання в сім’ї, дітей з особливими потребами, ефективність використання такими закладами бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення їх діяльності (на вико¬нання Доручення Президента України № 1-1/1852 від 22 липня 2013 року) [Електронний ресурс]. URL: http://www.president.gov.ua/news/27816.html
Кахіані Ю. В., Бондарчук А. О. Заклад інтернатного типу як суб’єкт соціально-педагогічної діяльності. Молодий вчений. Вип. 10.1 (50.1). 2017. С. 101–105.
Кононенко Ю. Г. Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти. Лист Міністерства освіти і науки України «Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році». [Електронний ресурс]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/vl280729-15#Text
Кузьміна О. В. Теоретичні аспекти формування життєвої компетентності учнів старших класів загальноосвітніх шкіл-інтернатів: монографія. Слов’янськ: Підприємець Маторін Б.І., 2011. 311 с.
Литовченко С. Навчально-реабілітаційний центр як сучасна форма організації освіти дітей з порушеннями слуху. Особлива дитина: навчання і виховання. Вип. 1. 2017. С. 78–85.
Нечипоренко В. В. Системний розвиток навчально-реабілітаційного центру як відкритої інноваційної соціально-освітньої інституції: монографія. Запоріжжя: Видавництво Хортицького національного навчально-реабілітаційного багатопрофільного центру, 2013. 520 с.
Покась В. П. Зміна філософської парадигми управління навчально-виховним процесом інтернатних закладів освіти України. Київ: Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова, 2012. 34 с.
Опубліковано
2021-02-22
Як цитувати
Шевченко, С. М. (2021). «ПОЛОЖЕННЯ ПРО НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР» – ЯК ОДИН ІЗ ЧИННИКІВ РЕФОРМУВАННЯ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ У 2011–2017 PОКИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (192), 147-151. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-192-147-151