ДО ПИТАННЯ ПРО КОМПЕТЕНЦІЇ ТА ПОВЕДІНКУ ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

  • Тетяна Станіславівна Токарєва Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-6898-821X
  • Тетяна Анатоліївна Хоменко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-7871-1940
Ключові слова: вчитель іноземної мови, компетенція, мовленнєва поведінка, немовленнєва поведінка, урок іноземної мови, фахова компетенція, дидактично-організаційна компетенція

Анотація

У статті розглядаються основні компетенції вчителя іноземних мов (особистісна, соціально-комунікативна, виховна, фахова, дидактично-організаційна) та його поведінка (мовленнєва та немовленнєва) з огляду на їх роль та значення у реалізації завдань освітнього процесу з іноземної мови та засвоєння учнями іншомовного матеріалу на уроці. Автори акцентують увагу на необхідності врахування особистісних професійних якостей вчителя іноземної мови та його вмінні реалізувати мовленнєву та немовленнєву поведінку на уроці як таких факторів, які мають безпосередній вплив на зацікавленість учнів у вивченні іноземної мови, на успішне оволодіння ними основними мовленнєвими вміннями, на ставлення до предмету «іноземна мова» та на бажання подальшого самостійного удосконалення набутих навичок та вмінь.

Посилання

Великий тлумачний словник сучасної української мови / укл. і голов. ред. В. Т. Бусел. К.; Ірпінь: Перун, 2002. 1440 с.
Вишневський О.І. Методика навчання іноземних мов: Навч. посіб. 2-ге вид., перероб. і доп. Л. : Знання, 2011. 206 с.
Демура І. Сутність професійних компетентностей // Гуманізація навчально-виховного процесу: збірник наукових праць. Вип. ХХХVIII / заг. ред. проф. В. І. Синченка, Слов'янськ: Видавн. центр СДПУ, 2007. С. 64–71.
Ибрагимова Л. А., Петрова Г. А. Профессиональная компетенция учителя: содержание, структура // Вестник Нижневартовского университета. 2010. No 1. C. 52–56.
Иванов Д. А. Компетентности и компетентностный подход в современном образовании / Д. Иванов. М. : Чистые пруды, 2007. 32 с.
Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підручник для студентів класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О. Б., Красовська Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін. / за загальн. ред. С. Ю. Ніко-лаєвої. К. : Ленвіт, 2013. 590 с.
Методика формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетенції: Курс лекцій: [навч.-метод. посібник для студ. мовних спец. осв.-кваліф. рівня «магістр»] / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін. за ред. С. Ю. Ніколаєвої. К. : Ленвіт, 2011. 344 с.
Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: Підручник. Вид. 2-е, випр. і перероб. / Кол. авторів під керівн. С. Ю. Ніколаєвої. – К. : Ленвіт, 2002. 328 с.
Методика обучения иностранным языкам в средней школе / Г.В.Рогова, Ф. М. Рабинович, Т. Е. Сахарова. М. : Просвещение, 1991. 287 с.
Пассов Е. И. Культурообразная модель профессиональной подготовки учителя: философия, содержание, реализация // Іноземні мови. 2002. № 4. С. 12.
Суходимцева А. П. К оценке профессиональной деятельности учителя иностранного языка. / Иностранные языки в школе, №5/ 2011. С. 36–38.
Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированой парадигмы образования // Народное образование. 2003. No 2. С. 58–64.
Опубліковано
2021-02-22
Як цитувати
Токарєва, Т. С., & Хоменко, Т. А. (2021). ДО ПИТАННЯ ПРО КОМПЕТЕНЦІЇ ТА ПОВЕДІНКУ ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (192), 133-138. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-192-133-138