ВПЛИВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ ОХОРОНИ ПРАЦІ

  • Інна Миколаївна Левченко Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди https://orcid.org/0000-0001-9652-8755
Ключові слова: педагогічна свідомість, освітнє середовище, майбутні фахівці, мотивація, педагогічна діяльність

Анотація

У статті розкрито теоретичні аспекти впливу освітнього середовища на формування педагогічної свідомості у майбутніх фахівців (охорона праці). Автором проаналізовано поняття «педагогічної свідомості», виявлено вплив освітнього процесу на засвоєння необхідних знань, умінь та навиків, які впливають на формування педагогічної свідомості майбутніх фахівців.

З’ясовано, що проблема формування педагогічної свідомості майбутніх фахівців на сучасному етапі є однією з найактуальніших проблем у системі вищої педагогічної освіти. Автором зазначено, що навчально-педагогічне середовище є тим місцем, де відбувається формування педагогічних цінностей та загальнолюдських відносин майбутніх фахівців, які позитивно впливають на формування педагогічної свідомості.

Посилання

Гинецинский В. И. Предмет психологии: дидактический аспект. М. : Логос, 1994. 240 с.

Гуслякова Н. И. Профессиональное сознание учителя: психологический аспект: монография. Челябинск: Изд-во Челяб. гос. пед. ун-та, 2013. 284 с.

Днепров С. А. Педагогическое сознание: теории и технологии формирования у будущих учителей: монография. Екатеринбург: Изд-во Ур. ОРАН, 1998. 297 с.

Донцов А. И. О ценностных отношения к личности. Сов. педагогика. 1974. № 5. С. 67–76.

Клаус Г. Введение в дифференциальную психологию учения. М. : Педагогика, 1987. 173 с.

Михайличенко В. Є. Динаміка мотиваційної структури студентів вищих технічних навчальних закладів і значення цілепокладання у цьому процесі. Теорія і практика управління соціальними системами : філософія, психологія, педагогіка, соціологія. К., 2011. № 2. С. 76–83.

Семиченко В. А. Психологія емоцій. К. : Магістр-S, 1998. 128 с.

Сідаш Н. С. Теоретична модель педагогічної свідомості майбутнього викладача вищої школи. Духовність особистості: методологія, теорія і практика: збірник наукових праць. Сєвєродонецьк: вид-во СНУ ім. В Даля, 2015. Вип. 5. (68). С. 150–161.

Цокур О. С. Категория педагогического сознания в теории и практике профессиональной подготовки учителя: дис… доктора пед. наук: 13.00.01; 13.00.04. Одеса. 1998. 269 с.

Опубліковано
2021-02-22
Як цитувати
Левченко, І. М. (2021). ВПЛИВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ІЗ ОХОРОНИ ПРАЦІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (192), 10-14. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-192-10-14