ВИХОВАННЯ ДУХОВНОСТІ ОСОБИСТОСТІ ЯК СКЛАДОВОЇ ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ СУСПІЛЬСТВА

Ключові слова: виховання, духовність, педагоги, сім’я, школа, Західний регіон України

Анотація

У статті акцентовано увагу на вихованні духовних цінностей особистості. Виховання духовності особистості є однією із складових формування у молодого покоління загальнолюдських цінностей. Педагоги Західного регіону України також у своїй науковій спадщині звертали увагу на особливості виховання духовності. О. Вишневський наголошував на двох найважливіших цінностях – ідеології державності та служінні Богові й Україні і виділяв такі абсолютні, вічні цінності: Віра, Надія, Любов, Гідність; Г. Васянович зазначав, що особистість з високим рівнем духовних цінностей – це той реальний феномен, який утворює еліту нації; М. Стельмахович вбачав у духовності сукупність психічних явищ, що характеризують внутрішній, суб’єктивний світ людини, її життєві погляди, ідеали, ставлення до життя, до інших людей; Р. Скульський вважав, що виховний ідеал суспільства та особистості, зокрема, повинен ґрунтуватись на таких найвищих духовних вартостях як гуманне ставлення до людей, любов, вірність, чемність, краса почувань.

Посилання

Бех І. Виховання особистості : Сходження до духовності : наук. видання. Київ : Либідь, 2006. 272 с.

Васянович Г., Костишин Е., Бабій І. Духовні цінності і смисли людського буття у світоглядних поглядах Тараса Шевченка (До 205 річниці від дня народження геніального українського поета, мислителя, педагога). Молодь і ринок. 2019. № 5 (172). С. 6–12.

Васянович Г. Формування духовності особистості як теоретико-методологічна проблема. Вибрані твори: у 7 т. Том V. Збірник наукових праць. Львів: Норма, 2015. 460 с.

Винницький О. Церква і духовне буття. Збірник статей і матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції. Тернопіль : МП «Чумацький шлях», 1994. С. 62–64.

Вишневський О. Теоретичні основи сучасної української педагогіки : навч. посіб. Вид. 3-є, доп. К . : Знання, 2008. 566 с.

Енциклопедичний словник символів культури України / за заг. ред. В. Коцура, О. Потапенка, В. Куйбіди. 5-е вид. Корсунь-Шевченківський : ФОП Гавришенко В. М., 2015. 912 с.

Національне виховання учнів засобами українського народознавства / під ред. Скульського Р. Івано-Франківськ, 1995. 178 с.

Сковорода Г. Начальная дверь ко христианскому добронравию/ Г. Сковорода. Повне зібрання творів : у 2 т. Київ. : Ін-т філософії АН УРСР, 1973. T.1. С. 144–154.

Стельмахович М. Українська родинна педагогіка. К.: ІСДО, 1996. 288 с.

Ступарик Б.. Роль церкви в розвитку шкільництва Галичини // Християнство в Україні на межі третього тисячоліття. Збірник наукових праць. Івано-Франківськ: Плай, 2002. С. 394–402.

Сухомлинська О. Концептуальні засади формування духовності особистості на основі християнських моральних цінностей. Шлях освіти. 2002. № 4. С.13–18.

Філософський енциклопедичний словник. Київ : Абрис, 2002. 742 с.

Як цитувати
Лемко, Г. І., & Мочан, Т. М. (1). ВИХОВАННЯ ДУХОВНОСТІ ОСОБИСТОСТІ ЯК СКЛАДОВОЇ ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКИХ ЦІННОСТЕЙ СУСПІЛЬСТВА. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (190), 216-221. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-190-216-221