КРИТЕРІЇ СФОРМОВАНОСТІ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ УЧНІВ ГУМАНІТАРНОЇ ГІМНАЗІЇ

  • Валентина Володимирівна Воронецька Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-9233-0968
Ключові слова: критерії, показники, творчий потенціал, учні, гуманітарна гімназія

Анотація

У статті розглядаються критерії сформованості творчого потенціалу учнів гуманітарної гімназії: мотиваційно-ціннісний, що відображає наявність мотивів до творчої активності, спрямованість особистості на самореалізацію, постійний саморозвиток, самовдосконалення з метою вийти на новий якісний рівень; когнітивний, що підтверджує наявність глибоких, систематизованих знань про суть творчості, які забезпечують компетентність у реалізації творчого потенціалу та оптимальність процесу його розвитку; особистісно-рефлексивний, що містить особистісно важливі якості для процесу творчої самореалізації; діяльнісно-результативний, пов’язаний з формуванням умінь генерувати нові ідеї та реалізовувати їх на практиці, створюючи кінцевий креативний продукт.

Посилання

Галузяк В. М. Критерії особистісної зрілості майбутніх фахівців соціономічних професій / В. М. Галузяк // Розвиток особистості майбутнього психолога в умовах трансформації суспільства: монографія / В. І. Шахов, О. М. Паламарчук [та ін.] Вінниця: ТОВ «Нілан‒ЛТД», 2016. C. 86‒106.

Зязюн І. Філософія «Школи свободи»: розвиток та саморозвиток творчих засад особистості / І. Зязюн // Рідна школа. 2007. №5. С. 25‒29.

Кириленко Т. Психологія: емоційна сфера особистості: навчальний посібник / Т. Кириленко. Київ: Либідь, 2007. 256 с.

Киричук В. Вплив активності особистості на розвиток обдарованості / В. Киричук, О. Прашко. Навчання і виховання обдарованої дитини: теорія та практика 2014. Вип. 2. С. 31‒38.

Луценко В. В. Критерії та рівні сформованості творчої активності майбутніх учителів музики / В.В. Луценко. Житомир: Житомирський державний університет імені Івана Франка. 2006. С. 3 URL: http://eprints.zu.edu.ua/1334/1/98.pdf

Моляко В. О. Проблема обдарованості: нові етапи психологічних досліджень та їх практична реалізація / В.О. Моляко //Актуальні проблеми психології: Т.Обдарована особистість : пошук, розвиток, допомога: зб. наук. праць / За заг. ред. С. Д. Максименка. Київ: BONA MENTE, 2002. Вип. 3 (1 частина). С. 11–15.

Стернберг Р. Учитесь думать творчески / Р. Стернберг // Основные современные концепции творчества и одаренности: сб. ст. / Под ред. Д. Б. Богоявленской. Москва: Молодая гвардия, 1997. С. 186‒213.

Халперн Д. Психология критического мышления / Д. Халперн. Санкт-Петербург: Питер, 2000. 512 с.

Як цитувати
Воронецька, В. В. (1). КРИТЕРІЇ СФОРМОВАНОСТІ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ УЧНІВ ГУМАНІТАРНОЇ ГІМНАЗІЇ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (190), 177-182. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-190-177-182