МОДЕЛЮВАННЯ КОНКРЕТНИХ СИТУАЦІЙ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

  • Наталія Віталіївна Омельяненко Льотна академія Національного авіаційного університету https://orcid.org/0000-0002-9972-6017
  • Світлана Віталіївна Омельяненко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-2916-5418
Ключові слова: критичне мислення, дидактичне моделювання, метод аналізу конкретних ситуацій, майбутні фахівці, групова взаємодія, рефлексивна діяльність

Анотація

Стаття присвячена питанням розвитку критичного мислення студентів із використанням моделювання конкретних ситуацій. Запропоновано комплекс завдань для розвитку критичного мислення майбутніх фахівців, класифікація яких здійснена із урахуванням евристичних методів аналізу інформації. Визначені етапи роботи застосування методу аналізу конкретних ситуацій для розвитку критичного мислення у процесі вивчення навчальних дисциплін у саморефлексивному стилі.

Посилання

Бевз В. Технологія розвитку критичного мислення у методичній підготовці майбутніх учителів математики / В. Бевз, Т. Годованюк // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2019. Вип. 1. С. 29–38.

Бєлкіна-Ковальчук О. Формування професійної компетентності студентів педагогічних спеціальностей засобами критичного мислення / О. Бєлкіна-Ковальчук // Педагогічний часопис Волині. 2018. № 4. С. 100–106.

Бондар В. І. Критичне мислення у соціальному, науковому та освітньому пізнанні / В. І. Бондар, Т. С. Яценко // Наукові записки [Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова]. Серія: Педагогічні науки. 2019. Вип. 142. С. 5–16.

Выготский Л. С. Педагогическая психология / Л. С. Выготский; [под ред. В. В. Давыдова]. М.: Педагогика, 1991. 480 с.

Іванова О. В. Case study на заняттях із англійської мови як засіб формування критичного мислення студентів-філологів / О. В. Іванова // Молодий вчений. 2017. № 8. С. 215–219.

Леонтьєва І. В. Педагогічний кейс як засіб розвитку критичного мислення майбутніх викладачів / І. В. Леонтьєва // Педагогічна освіта: теорія і практика. Серія: Психологія. Педагогіка. 2019. Вип. 32. С. 29–38.

Ліпмен М. Значення філософії для демократії обговорення /М. Ліпмен // Рідна школа. 2001. № 4. С. 61–64.

Пометун О. І. Критичне мислення як педагогічний феномен / О. І. Пометун // Український педагогічний журнал. 2018. № 2. С. 89–98.

Савченко С. В. Формування критичного мислення як одна з умов успішної соціалізації сучасної особистості / С. В. Савченко, В. С. Курило // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2019. № 6(1). С. 64–71.

Сурмін Ю. П. Кейс-стаді: архітектура і можливості / Ю. П. Сурмін. К.: Навч.-метод. Центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні», 2012. 336 с.

Ткаченко Л. І. Теоретичні засади технології формування критичного мислення майбутніх учителів початкової школи [Електронний ресурс] / Л. І. Ткаченко // Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Серія: Психолого-педагогічні науки. 2012. № 7. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2012_7_45

Тягло А. В. Критическое мышление: Проблема мирового образования ХХІ века / А. В. Тягло, Т. С. Воропай. Харьков: Изд-во Университета внутренних дел, 1999. 284 с.

Шахов В. І. Розвиток критичного мислення як умова формування професійної ідентичності майбутніх учителів / В. І. Шахов, А. М. Килівник, І. М. Мельник // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2018. Вип. 51. С. 436–440.

Ягоднікова В. В. Застосування технології розвитку критичного мислення у процесі підготовки майбутніх фахівців / В. В. Ягоднікова // Вісник діслядипломної освіти. 2009. Вип. 11(1). С. 190–196.

Опубліковано
2020-11-30
Як цитувати
Омельяненко, Н. В., & Омельяненко, С. В. (2020). МОДЕЛЮВАННЯ КОНКРЕТНИХ СИТУАЦІЙ ДЛЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (190), 117-124. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-190-117-124