ВДОСКОНАЛЕННЯ НАВИЧОК СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ (ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ)

  • Ліна Леонідівна Смірнова Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-3543-4103
Ключові слова: глобальні навички, міжособистісне спілкування, співпраця, критичне мислення, міжкультурна компетентність та громадянськість, цифрова грамотність, автентичне навчальне середовище

Анотація

Стаття присвячена проблемі ефективного викладання англійської мови на немовних факультетах. В статті зроблено акцент на необхідності вдосконалення не просто знань з англійської мови, а глобальних практичних навичок студентів з даної дисципліни. Вказано глобальні навички та зазначено ефективні підходи до процесу їх вдосконалення на сучасному занятті з англійської мови у ЗВО.

Посилання

English Language classes must instil more global skills in students. electronic resource, access: https://www.studyinternational.com/news/english-language-global-skills/].

apps to help international students learn English effectively [electronic resource, access: https://www.studyinternational.com/news/4-apps-to-help-international-students-learn-english-effectively/].

Douglas Brown. Effective Learners and a Learner-Centered Classroom. [electronic resource, access: https://www.eslbase.com/teaching/effective-learners-learner-centered-classroom].

Integrating Digital Literacy Into English Language Instruction Companion Learning Resource [electronic resource, access: https://lincs.ed.gov/sites/default/files/LINCS_CLR-2_508_0.pdf].

Global Skills: Creating empowered 21st century learners. [electronic resource, access: https://elt.oup.com/feature/global/expert/global-skills?cc=my&selLanguage=en].

Julio Foppoli. Language Acquisition vs Language Learning. [electronic resource, access: https://www.eslbase.com/teaching/language-acquisition-vs-language-learning].

Palmero L. How learning a new language helps brain development. [electronic resource, access: https://www.telc.net/en/about-telc/news/detail/how-does-learning-a-new-language-improve-your-brain.html].

Shandruk S. Foreign language teachers training in Ukraine: tendencies and challenges of education reform // Current Higher Education Environment: Views and Perspectives. – Arkalyk. – 2017, P. 128-136.

Van Dijk, Jan A.G.M. 2006. The Network Society. Social Aspects of New Media. Second Edition. London: Sage Publications, [online] Available at: [http://www.forschungsnetzwerk.at/downloadpub/The_Network_Society-Jan_van_Dijk.pdf].

Woodson K. How to Use Technology Effectively to Transform Your ESL Classroom. [electronic resource, access: https://www.fluentu.com/blog/educator-english/esl-technology-resources-for-students/].

Zakhareuski A. Newest Strategies For ESL Instruction. [electronic resource, access: http://busyteacher.org/9987-newest-strategies-for-esl-instruction.html].

Опубліковано
2020-02-24
Як цитувати
Смірнова, Л. Л. (2020). ВДОСКОНАЛЕННЯ НАВИЧОК СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ ФАКУЛЬТЕТІВ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ (ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ). Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (186), 165-169. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-186-165-169