ОСОБЛИВОСТІ СИСТЕМИ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ В НІМЕЦЬКОМОВНИХ КРАЇНАХ ЄВРОПИ

  • Дмитро Володимирович Матіюк Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-1169-2896
Ключові слова: неперервна освіта, освіта впродовж життя, німецькомовні країни, раннє навчання, навчання в шкільному віці, професійне навчання, навчання у вищих навчальних закладах, розвиток науки

Анотація

В статті узагальнено класифікаційні ознаки розвитку освіти впродовж життя в німецькомовних країнах Євросоюзу. Проаналізовано особливості системи неперервної освіти в німецькомовних країнах за віковою ознакою. Досліджено підходи до раннього навчання, навчання в шкільному віці, професійного навчання, навчання у вищих навчальних закладах та розвиток науки. Виділено та узагальнено інноваційні напрямки розвитку освіти впродовж життя в німецькомовних країнах для їх подальшої екстраполяції в систему освіти України.

Посилання

Бойчевська І. Б. Роль системи дуальної освіти у професійній підготовці молоді у Німеччині / І. Б. Бойчевська // Порівняльно-педагогічні студії. – Вип. 2. Умань: ПП Жовтий О.О., 2009. С. 68–74.

Гаманюк В. А. Європейський та міжнаціональний вимір шкільної освіти в Німеччині / В. А. Гаманюк // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школі. 2010. № 8. С. 67–74.

Матіюк Д. В. Дослідження тенденцій розвитку неперервної освіти німецькомовних країн як соціально-педагогічна проблема / Д. В. Матіюк // Pedagogy and Psychology. 2017. Vol. 60. Issue: 135. P. 30–33.

Мороз В. М. Німецька модель підготовки науково-педагогічних кадрів: особливості розбудови та перспективи використання для розвитку трудового потенціалу вітчизняних ВНЗ / В. М. Мороз, С. А. Мороз // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. 2016. № 2. С. 87–96.

Національна доповідь про стан і перспективи розвитку освіти в Україні / за заг. ред. В. Г. Кременя. — Київ: Нац. акад. пед. наук України, 2016. 224 с. URL: https://cutt.ly/AygLZHR (дата звернення: 30.04.2020).

Огієнко О. І. Тенденції та особливості глобалізації та інтернаціоналізації вищої освіти: досвід німецькомовних країн / О. І. Огієнко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2012. № 8 (26). С. 97–105.

Хало З. П. Плани по орієнтуванню освіти та виховання для дитячих садків Німеччини як цільові формулювання у сфері освіти та впровадження їх у вітчизняне дошкілля / З. П. Хало // Молодь і ринок. 2017. №1 (144). С. 42–46.

Müller E. Young children’s self-perceived ability: development, factor structure and initial validation of a self-report instrument for preschoolers. / E. Müller, C. Wustmann Seiler, S. Perren, H. Simoni // Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment. 2015. № 37 (2). P. 256–273.

Як цитувати
Матіюк, Д. В. (1). ОСОБЛИВОСТІ СИСТЕМИ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ В НІМЕЦЬКОМОВНИХ КРАЇНАХ ЄВРОПИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (188), 184-189. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-188-184-189