ВРАХУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З РІЗНИМИ ТИПАМИ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ, ВИХОВАННЯ ТА РОЗВИТКУ

  • Ольга Іванівна Гришко Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка https://orcid.org/0000-0002-9149-3992
  • Леся Петрівна Клевака Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» https://orcid.org/0000-0001-6924-8221
Ключові слова: навчання, виховання, освіта, дитина дошкільного віку, індивідуальні особливості, типи нервової системи

Анотація

У статті стверджується, що метою навчання і виховання дитини в закладі дошкільної освіти є розкриття внутрішнього потенціалу дошкільника, розвиток його вищих психічних функцій, здібностей. Автори зазначають, що правильно побудоване навчання – це таке навчання, яке організоване на знанні вікових і індивідуальних психологічних особливостей конкретної дитини, тобто – індивідуальне навчання. Учені характеризують індивідуалізацію як таку організацію освітнього процесу, при якому вибір способів, прийомів, темпів навчання враховує індивідуальні відмінності дітей, рівень розвитку їхніх здібностей до навчання. Автори відмічають, що метою індивідуального підходу до дитини є її адаптація до методів і засобів навчання, з метою засвоєння більшої кількості знань.

Посилання

Безруких М. М. Ребенок-непоседа / М. М. Безруких. Москва, 2001. 64 с.

Белошистая А. В. Формирование и развитие математических способностей дошкольников: вопросы теории и практики / А. В. Белошистая. Москва, 2003. 400 с.

Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання: наук-метод. посіб. / І. Д. Бех. Київ, 1998. 204 с.

Брязгунов И. П. Непоседливый ребенок или все о гиперактивных детях / И. П. Брязгунов, Е. В. Касатикова. Москва, 2001. 45 с.

Вітенко І. С. Основи психології: підручник / І. С. Вітенко, Т. І. Вітенко. Вінниця, 2008. 256 с.

Выготский Л. С. Проблема обучения и умственного развития в школьном возрасте // Теории учения : хрестоматия. Часть 1. Отечественные теории учения / Под ред. Н. Ф. Талызиной, И. А. Володарской. Москва, 1996. 293 с.

Кононко О. Л. Психолого-педагогічні аспекти особистісно-орієнтованого виховання дошкільників / О. Л. Кононко // Світ виховання. 2004. № 2. С. 6–12

Куземко Л. Сутність індивідуального підходу у вихованні дітей дошкільного віку / Л. Куземко // Імідж сучасного педагога. – 2010. – № 6–7. С. 111–113

Кузьменко В. Індивідуалізація виховання і навчання / В. Кузьменко // Дошкільне виховання. – 2000. №10. С. 5–7

Кузьменко В. Індивідуальність в освітньому процесі ДНЗ / В. Кузьменко // Дошкільне виховання. 2005. № 8. С. 5.

Ладивір С. Виховуючи всіх, виховувати кожного. Індивідуалізація освітньо-виховного процесу / С. Ладивір // Дошкільне виховання. 2005. №12. С. 3–5

Ладивір С. Індивідуалізація виховання дитини в дитячому садку / С. Ладивір // Дошкільне виховання. 2002. №1. С. 14–15

Ладивір С. О. та ін. Індивідуалізація виховання дошкільника: навч. посіб. / С. О. Ладивір. Київ, 2007. 150 с.

Як цитувати
Гришко, О. І., & Клевака, Л. П. (1). ВРАХУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З РІЗНИМИ ТИПАМИ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ, ВИХОВАННЯ ТА РОЗВИТКУ . Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (188), 63-69. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-188-63-69