ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОРГАНІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ З ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ

  • Олексій Володимирович Сергійчук Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-3295-7400
  • Сергій Іванович Рябець Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-7426-1217
Ключові слова: змішане навчання,освітній процес, інтернет-технології, методика навчання технологій, проектно-технологічна діяльність, ментальна карта

Анотація

У статті розглянуті питання, що стосуються застосування змішаного навчання в «Технологіях» за допомогою інформаційно-цифрових засобів на базі предметно-практичної діяльності. При цьому встановлено, що на кожному етапі учнями здійснюється відповідна система послідовних дій у виконанні проекту. Особливу увагу відведено застосуванню інтернет-технологій, як новітнього засобу при проведенні уроку. Узагальнено поняття «змішане навчання», що сприяє покращенню його розуміння для впровадження в навчальний процес. Приведені конкретні приклади використання змішаного навчання у шкільній практиці, які сприяли покращенню засвоєння вивченого матеріалу, завдяки відображенню інформації в нелінійній формі. Наголошено на переваги використання змішаного навчання під час освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Зроблено висновок, що змішане навчання є на сьогоднішній день однією з актуальних навчальних технологій, яка дозволяє формувати предметні та ключові компетентності на основі доповнення та поєднання традиційного, дистанційного та мобільного навчання за умови самонавчання та самоконтролю учня.

Посилання

Бугайчук К.Л. Змішане навчання: теоретичний аналіз та стратегія впровадження в освітній процес вищих навчальних закладів / К. Л. Бугайчук // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2016. – Т. 54, вип. 4. – С. 1-18. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2016_54_4_3 (дата звернення: 24.11.2019).

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. – URL :https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/1392-2011-%D0%BF (дата звернення: 24.11.2019).

Методика навчання учнів 5-9 класів проектуванню в процесі вивчення технології обробки деревини і металу: навч.-метод. посібн. / О.М. Коберник та ін. Умань: УДПУ, 2005. – 114 с.

Кривонос О.М. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні: навч. посібн. / О.М. Кривонос – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2013. – 182 с.

Теорія та практика змішаного навчання: монографія. – Харків: Міськдрук, НТУ ХПІ, 2016. – 284 с.

Рябець С.І. Особливості створення дистанційного курсу «Основи виробництва» як складової змішаного навчання в технологічній підготовці студентів. / С.І. Рябець // Наукові записки. Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – 2016. – Ч. 3. – С. 165–169.

Sadovyi Mykola. Digitization of the experiment in natural sciences as a means of information and digital competence formation of specialists in professional education. Modern Technologies in the Education System: monograph. – Katowice: Katowice School of Technology, 2019. – P. 203–210.

Трифонова О.М. Інформаційно-цифрова компетентність: зарубіжний та вітчизняний досвід. / О.М. Трифонова // Наукові записки. Педагогічні науки. – 2018. – Вип. 173. Ч. ІІ. – С. 221–225.

Опубліковано
2019-11-25
Як цитувати
Сергійчук, О. В., & Рябець, С. І. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОРГАНІЗАЦІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ З ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (183), 229-233. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2019-1-183-229-233