ПРОЕКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТАРШОКЛАСНИКІВ ЗАСОБАМИ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ

  • Оксана Віталіївна Абрамова Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-1802-8274
  • Оксана Володимирівна Онуфрак Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-4826-2707
Ключові слова: індивідуальний підхід, урок технологій, методи навчання, модель навчання Девіда Колба

Анотація

Індивідуалізація профільного навчання здійснюється з урахуванням поділу учнів на групи залежно від рівня сформованості навченості, научуваності, творчості та інтересу. В роботі розроблено методичне забезпечення для реалізації індивідуального підходу до старшокласників, що передбачає побудову структури уроку за моделлю навчання Девіда Колба. Побудова уроку за принципом цієї моделі передбачає, що він буде складатися із чотирьох умовних циклів, де у кожному циклі будуть застосовуватися методи навчання, що найбільше враховуватимуть типи сприйняття інформації для кожної із групи людей. Активісти тяжіють до конкретного досвіду, мислителі – рефлексивного спостереження, теоретики – абстрактної концептуалізації, прагматики – активного експериментування.

Посилання

Абрамова О. В. Застосування мультимедіа-технологій у реалізації індивідуального підходу до навчання студентів. / О. В Абрамова., Н. В. Мироненко // Наукові записки. Сер.: Педагогічні науки, 2018. – Вип. 168. – С. 12-15.

Бабушко С. Р. До питання про стилі навчання дорослого учня-працівника. Викладач і студент: умови особистісно-професійного зростання / С. Р. Бабушко // : Зб. доп. і тез Міжнародної науково-практичної конференції, Черкаси, 22-23 травня 2014, м. Черкаси, Черкаський нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. – 2014. – С. 170-172.

Інноваційні педагогічні технології у трудовому навчанні. / [Заг. ред. О. М. Коберника, Г. В. Терещука]. – Умань: СПД Жовтий, 2008. – 212 с.

Майорова А. Как применить цикл Колба в e-learning. / А. Майорова– URL: https://levellab.ru/blog/kolb(дата звернення: 08.11.2019).

Определение вашего стиля познания по методу LSI. Сайт Элитариум. – URL: http://www.elitarium.ru/stil-obuchenie-informaciya-poznanie-put-issledovanie-opyt-problema-nablyudenie-ehksperimentirovanie-abstraktnaya-rezultat/ (дата звернення: 08.11.2019).

Орос І. Організація навчання дорослих у Великій Британії на основі емпіричних моделей. / І. Орос // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал. Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка. – 2018. – 10 (84). – С. 303–312.

Abramova О. Formation of creative activity of future teachers of technology in practical activity. / О. Abramova, Т. Khrinenko, N. Horbenko // Information and Innovation Technologies in the Life of Society. Series of monographs Faculty of Architecture, Civil Engineering and Applied Arts Katowice School of Technology Monograph. – 2019 – 28. – Р. 7-18.

David, A. Kolb. – McBer and Company. Boston Massachusetts, 1976. – 137 p.

Honey P. Capitalizing on yourlearning style. Prussia / P Honey, A Mumford – Pennsylvania: Organization Design and Development, Inc., 1995.

Kolb D. A. Experiential learning theory and the learning style inventory / D. A. Kolb // A reply to Freedman and Stumpf. Academy of Management Review – 1981.– 6 (2) – р. 289-296.

Kolb D. A. Toward an Applied Theory of Experiential Learning / D. A. Kolb, R. Fry // In: Cooper, C., Ed., Theories of Group Process, John Wiley – London – 1975. – 33-57. – URL: https://digitalcommons.unomaha.edu/ cgi/viewcontent.cgi?article= 1123&context=slceslgen(дата звернення: 08.11.2019).

Опубліковано
2019-11-25
Як цитувати
Абрамова, О. В., & Онуфрак, О. В. (2019). ПРОЕКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТАРШОКЛАСНИКІВ ЗАСОБАМИ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (183), 50-54. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2019-1-183-50-54