ПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ТЕХНОЛОГІЙ АГРОПРОМИСЛОВОГО ВИРОБНИЦТВА

  • Василь Васильович Чубар Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-5342-3547
  • Дмитро Вікторович Назаренко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-6838-5969
Ключові слова: старшокласники, агропромислове виробництво, зміст профільного навчання, організаційно-методичні умови, міжпредметні зв’язки

Анотація

Стаття присвячена пошуку шляхів удосконалення профільного навчання старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів технологій агропромислового виробництва. При дослідженні автори виходили із положення, що ефективність профільного навчання старшокласників технологій агропромислового виробництва підвищиться, якщо: зміст навчання буде включати окрім традиційних також відомості про інноваційні технології агропромислового виробництва; організаційно-методичні умови профільного навчання будуть відповідати його змісту, індивідуальним особливостям старшокласників та матеріально-технічному забезпеченню навчального процесу; міжпредметні зв’язки будуть сприяти поглибленню знань основ агропромислового виробництва. У результаті пошуків автори запропонували підходи до вдосконалення змісту, організаційно-методичних умов та міжпредметних зв’язків у процесі профільного навчання старшокласників технологій агропромислового виробництва. Обґрунтували необхідність підвищення рівня готовності старшокласників до сільськогосподарської діяльності та визначили недостатньою розробленість теоретичних та практичних аспектів методики підготовки учнів старших класів до трудової діяльності в агропромисловому виробництві.

Посилання

Агровиробництво // Технології. Навчальна програма з технологій (профільний рівень) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл. Наказ Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 р. https://osvita.ua/school/program/program-10-11/58970/
Березівський П.С. Системи технологій. Навчальний посібник. / П.С. Березівський, Н.І. Михайлюк / За ред. д-ра екон. наук, проф. П.С. Березівського. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 288 с.
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/ 1392-2011-п
Кільдеров Д.Е. Думки про трудове навчання та майбутнє української педагогічної освіти в Україні. / Д.Е. Кільдеров // Трудова підготовка в рідній школі. – 2018. – №1. – С. 2-3.
Коберник О.М. Теорія і методика профільного технологічного навчання учнів в старшій школі: навчальний посібник. / О.М. Коберник, А.І. Терещук. – Умань : ФОП Жовтий. 2013. – 365 с.
Концепція профільного навчання в старшій школі./ Наказ МОН № 1456 від 21.10.13 року // Трудова підготовка в сучасній школі. – 2013. – № 10. – С. 2-10.
Науково-обґрунтована система ведення агропромислового виробництва в Кіровоградській області. / Ред. кол. В.В. Савранчук, І.М. Семеняка, М.І. Мостіпан. Л.П. Пікаш. С.М. Слободян. – Кіровоград: Кіровоградський інститут АПВ УААН, 2005. – 258 с.
Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посібн. / О.І. Пометун, Л.В. Пироженко. / За ред. О.І Пометун. – К.: Видавництво А. С. К., 2004. – 192 с.: іл.
Чубар В.В. Авторське бачення шляхів реалізації освітньої галузі «Технології» / В.В Чубар // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2004. – № 2. – С. 21 - 23.
Чубар В.В. Орієнтація старшокласників на робітничі професії в процесі профільного навчання технологій виробництва / В.В. Чубар // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців. Зб. наук. пр. – Вип. 19. / Ред. кол.: І. А. Зязюн (голова) та ін. – Київ–Вінниця : ДОВ «Вінниця», 2008. – С. 149-153.
Шубравська О.В. Інноваційний розвиток аграрного сектора економіки України: теоретико-методологічний аспект. / О.В Шубравська // Економіка України. 2012. – № 1. – С. 27-34.
Ягупов В.В Педагогіка: навчальний посібник./ В.В Ягупов – К.: Либідь, 2002. – 560 с.
Опубліковано
2018-10-29
Як цитувати
Чубар, В. В., & Назаренко, Д. В. (2018). ПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ТЕХНОЛОГІЙ АГРОПРОМИСЛОВОГО ВИРОБНИЦТВА. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(173), 232-236. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/351