РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНИХ ЗАВДАНЬ

Ключові слова: пізнавальний інтерес, прикладна задача, практико-орієнтована задача, методи формування пізнавальних інтересів студентів

Анотація

Стаття присвячена проблемі розвитку пізнавального інтересу студентів під час розв’язування практико-орієнтованих завдань. Розкрито сутність понять прикладна та практико-орієнтована задача. Описано досвід активізації пізнавальної діяльності студентів за допомогою методів формування їх пізнавальних інтересів: 1) метод використання ефекту новизни навчального матеріалу; 2) метод опори на життєвий досвід; 3) метод створення ситуації успіху в навчанні; 4) метод інтерактивного навчання; 5) метод інтеграції знань на міжпредметній основі; 6) метод ситуативного моделювання та застосування знань у напрямку обраного профіля; 7) метод самоорганізації навчання; 8) метод планування освітніх досягнень (самовдосконалення); 9) комплексний метод навчальних проектів. Запропоновано приклади завдань, які можуть застосовуватися у межах цих методів, для підвищення пізнавального інтересу та професійної компетентності студентів.

Посилання

Белкин А. С. Витагенное образование: многомерный голографический подход / А. С. Белкин, Н.К. Жукова. – Екатеринбург, 2001. – 156 с.
Інтерактивні вправи ”LearningApps.org” [Електронний ресурс] // Режим доступу: https://learningapps.org/display?v=p4cs1khuj16.
Інтернет на користь: онлайн-ресурси для вивчення фізики [Електронний ресурс] // Режим доступу: https://naurok.com.ua/post/internet-na-korist-onlayn-resursi-dlya-vivchennya-fiziki.
Косогов І.Г. Практико-орієнтовані задачі з фізики в навчальному процесі загальноосвітньої школи / І.Г. Косогов, Г.О. Шишкін // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка. – Чернігів: ЧДПУ ім. Т.Г. Шевченка, 2017. – Серія: Педагогічні науки. – № 146. – С. 144 – 147.
Мельник Ю.С. Задачі прикладного змісту з фізики у старшій школі: Навчально-методичний посібник / Ю.С. Мельник. – К.: Педагогічна думка, 2013. – 120 с.
Муравський С.А. Формування предметної компетентності у студентів у процесі складання і розв’язування фізичних задач: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)» / Муравський Сергій Анатолійович. – Кам’янець-Подільський, 2015. – 236 с.
Садовий М.І. Вибрані питання загальної методики навчання фізики: [навч. посібн. для студ. ф.-м. фак. вищ. пед. навч. закл.] / М.І. Садовий, В.П. Вовкотруб, О.М. Трифонова. – Кіровоград: ПП «ЦОП «Авангард», 2013. – 252 с.
Стадніченко С.М. Розвиток в учнів пізнавального інтересу до фізики / С.М.Стадніченко // Зб. наук. пр. Уманського державного педагогічного університету ім. П. Тичини. – К.: Науковий світ, 2006. – С. 178–185.
Трифонова О.М. Інтеграційні процеси освіти, науки, техніки та технологій у підготовці фахівців комп’ютерної галузі / О.М. Трифонова // Актуальні проблеми природничо-математичної освіти в середній і вищій школі: зб. матер. Міжнар. наук.-практ. конф., м. Херсон, 13-15 вересня 2018 р. – Херсон: Вид-во ХДУ, 2018. – С. 126-127.
Resonance Column – MeitY OLabs [Електронний ресурс] // Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=lEq-ShFTAbY&t=8s.
Опубліковано
2018-10-29
Як цитувати
Костенко, Н. В., & Стадніченко, С. М. (2018). РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРАКТИКО-ОРІЄНТОВАНИХ ЗАВДАНЬ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(173), 127-130. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/328