МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ПОЗАУРОЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАХОДУ З ІНКЛЮЗИВНОЮ ГРУПОЮ ДІТЕЙ З ГАЛУЗІ «ПРИРОДОЗНАВСТВО» ТА «МАТЕМАТИКА» ЗАСОБАМИ ІКТ

  • Оксана Володимирівна Гнатюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0002-1207-9081
  • Тетяна Володимирівна Бондаренко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0001-9330-9661
  • Людмила Андріївна Благодир Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0003-3730-6049
Ключові слова: інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами, інтегроване навчання, вивчення природничо-математичних дисциплін, інформаційно-комунікаційні засоби

Анотація

У статті подано методику проведення позаурочного навчального заходу для інклюзивної групи дітей в галузі «Природознавства» та «Математика» засобами ІКТ. Розкриваються особливості інклюзивного навчання на засадах інтеграції при вивченні фізики, математики засобами ІКТ. Нами було зроблено аналіз останніх досліджень та публікацій, який свідчить про те, що останнім часом проблема залучення школярів із особливими освітніми потребами до ефективної навчально-виховної діяльності привертає увагу багатьох науковців, а методична реалізація цього питання все частіше зустрічається у науковій та педагогічній літературі. Така методика націлена на впровадження інноваційної роботи в інклюзивних групах закладів освіти відповідно до «Концепції Нової української школи» та закону «Про освіту». Пропоновані заходи дозволяють формувати в учнів освітньої установи не тільки предметну компетентність з фізики, математики засобами ІКТ, а й сприяють комунікації інклюзивної групи учнів. Розроблені завдання покликані ознайомлювати учасників з новітніми методиками, що будуть сприяти кращому засвоєнню учнями системи знань та здатність застосовувати їх у процесі пізнання і в практичній діяльності.

Посилання

Гордійчук О.Є. Міждисциплінарний підхід як невід̕ємна умова інклюзивної діяльності / О.Є. Гордійчук // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III(31), Issue: 61. – Чернівці. –2015. – P.25-29. 23.
Закону «Про освіту [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення 24.09.2018) – Назва з екрана].
Концепції Нової української школи» [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення 24.09.2018) – Назва з екрана].
Польгун К.В. Організація інклюзивного навчання фізико-математичних дисциплін студентів з обмеженими фізичними можливостями у вищих технічних навчальних закладах на засадах: автореф. дис. на здобуття наук, ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.09 «Теорія навчаня» / К.В. Польгун – Тернопіль, 2017. – 20 с.
Google Maps [Електронний ресурс] – Режим доступу: www. google.com/maps/ (дата звернення 24.09.2018) – Назва з екрана].
Cozendey S.G. Educational bilingual videos in the teaching of Newton’s laws / S.G. Cozendey, M.C.R. Pessanha, M.P.R. da Costa // Revista Brasileira de Ensino de Física. – 2013. – № 3.
Healy L. Changing perspectives on inclusive mathematics education: Relationships between research and teacher education /L. Healy, H. Ferreira dos Santos// Education as Change. – 2014. – № 18. – С. 121 – 136.
Kouroupetroglou G. Deriving accessible science books for the blind students of physics / G. Kouroupetroglou, H. Kacorri // AIP Conference Proceedings. – 2010. – №1203(1). – С. 1308 – 1313.
Smith-Jackson T. Design of an inclusive science learning system for Appalachian children / T. Smith-Jackson, C. Evia, L. Tabor, K. Benson // Theoretical Issues in Ergonomics Science. – 2012. – №13. – С. 18 – 32.
Опубліковано
2018-10-29
Як цитувати
Гнатюк, О. В., Бондаренко, Т. В., & Благодир, Л. А. (2018). МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ПОЗАУРОЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАХОДУ З ІНКЛЮЗИВНОЮ ГРУПОЮ ДІТЕЙ З ГАЛУЗІ «ПРИРОДОЗНАВСТВО» ТА «МАТЕМАТИКА» ЗАСОБАМИ ІКТ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(173), 75-80. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/319