КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ТА STEM ПІДХОДИ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ

  • Юлія Володимирівна Ботузова Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-1313-0010
Ключові слова: компетентнісний підхід, STEM-освіта, компетентність, нормативно-правова база, майбутній вчитель математики

Анотація

В статті піднімається проблема необхідності інноваційного розвитку та модернізації освіти відповідно до вимог сучасності. Здійснюється аналіз нормативно-правової документації в сфері освіти та освітніх програм. Увага зосереджується на компетентнісному підході, який є одним із визначальних компонентів наступності та неперервності освітнього процесу. Також детально розглядають фахові компетентності майбутніх вчителів математики та їх взаємозв’язок із формуванням ключових та предметних компетентностей учнів закладів середньої освіти. Зазначається, що від майбутнього вчителя значною мірою залежить якісна підготовка учня нового покоління. Аналізується проблема зниження зацікавленості учнів дисциплінами природничо-математичного циклу. Розглядаються особливості впровадження STEM-освіти в Україні, яка спрямована на те, аби вмотивувати, зацікавити учнів до вивчення зазначених дисциплін, та реалізовується на всіх ланках освіти: початкова, базова, профільна; вища/професійна, педагогічна.

Посилання

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти: затв. постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 // Урядовий кур’єр. – 2012. – № 19 (01.02.2012).
Концепція Нової української школи/ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf
Лаврова А.В. Формування предметної компетентності учнів старшої школи під час навчання фізики/ А.В. Лаврова// Kluczowe aspekty naukowej działalności. – 2015. – № 7. – С.10-13.
Методичні рекомендації щодо впровадження STEM-освіти у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах України на 2017/2018 навчальний рік/ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0b3m2tqbm0apkekwtzfdhwxjuodg/view.
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року (СХВАЛЕНО Указом Президента України від 25 червня 2013 року № 344/2013)/ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013.
План заходів щодо впровадження STEM-освіти в Україні на 2016-2018 роки/ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0b3m2tqbm0apkqmc4lud2mmvfckk/view.
Цінько С.В. Підготовка вчителів нового формату з позицій упровадження STEM-освіти в Україні/ С.В. Цінько/ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/ bitstream/123456789/4578/1/Cinyko.pdf.
Часнікова О.В. Компетентнісний підхід в освіті як основа її реформування [Електронний ресурс]/ О.В. Часнікова// Народна освіта. Електронне наукове фахове видання. – 2014. – Вип. №3 (24). – Режим доступу до журналу: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=2496.
Опубліковано
2018-10-29
Як цитувати
Ботузова, Ю. В. (2018). КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ТА STEM ПІДХОДИ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(173), 51-54. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/313