ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ РОБОТОТЕХНІЧНИХ НАБОРІВ LEGO MINDSTORMS В ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІЙ РОБОТІ З ФІЗИКИ

  • Володимир Васильович Бондарук Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки https://orcid.org/0000-0002-0292-0957
Ключові слова: освітня робототехніка, фізика, навчальний експеримент, LEGO Mindstorms, гурткова робота

Анотація

Проаналізовано сучасний стан впровадження засобів освітньої робототехніки в системі середньої та позашкільної освіти. Показано приклади використання робототехнічного набору LEGO Mindstorms для пояснення деяких фізичних явищ та ілюстрації процесів. Описано будову і принцип дії лабораторних установок, які можуть бути використані для демонстрації певних фізичних законів, або їх дослідження в ході виконання лабораторних робіт учнями. Показано можливості графічного середовища програмування EV3 для відображення і реєстрації даних вимірювань.  Обґрунтовано вибір набору LEGO Mindstorms для застосування на уроках фізики з точки зору функціональності та вартості його придбання.

Обґрунтовується перспективність застосування засобів освітньої робототехніки при вивченні фізики в школі та використання на гуртках технічного напряму.

Посилання

Усі перші класи в Україні безкоштовно отримають набори LEGO – Меморандум між МОН та The LEGO Foundation [Електронний ресурс] / – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/news/usi-pershi-klasi-v-ukrayini-bezkoshtovno-otrimayut-nabori-lego-memorandum-mizh-mon-ta-lego-foundation
Белиовская Л.Г. Роботизированные лабораторные работы по физике: Пропедевтический курс физики / Л.Г. Белиовская, А.Е. Белиовский. – М.: ДМК Пресс, 2016. – 164 с.
Ершов М.Г. Пермский педагогический журнал / М.Г. Ершов: Использование елементов робототехники при изучении физики в общеобразовательной школе. – №2 Август 2011. – 86-90с.
Мартинюк О. С. Особливості методики навчання студентів (майбутніх учителів фізики та загальнотехнічних дисциплін) основ мікроелектроніки та освітньої робототехніки/ О. С.Мартинюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. – К. : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2014. – Вип. 14. – С. 50–58
Физические исследования с Vernier и LEGO Mindstorms NХТ: лабораторные занятия по науке и технологиям, проектированию и математике с использованием датчиков Vernier. Бивертон: Vernier Software and Technology (США, штат Орегон), 2009.
Бусова С.Ю. Особливості впровадження освітньої робототехніки в освітньому установі (з досвіду роботи МОУ СЗШ № 54 м Волгограда)/ С.Ю. Бусова // Актуальні питання сучасної педагогіки: матеріали IV Міжнар. науч. конф., 2013. – С. 218-220.
Вагнер К. А. Впровадження основ робототехніки в сучасній школі/ К. А. Вагнер // Вісник Новгородського державного університету ім. Ярослава Мудрого, 2013. № 74-2. – С. 17-19.
Michael Gasperi. Extreme NXT: Extending the LEGO Mindstorms to the Next Level / Michael Gasperi, Philippe Hurbain. – New York.: Springer-Verlag, 2009. – 339.
Danielle Benedettelli. The LEGO Mindstorms EV3 Laboratory/ Danielle Benedettelli. – San Francisco.: No Starch Press, 2014. – 409 р.
Jon Lazar. Arduino and LEGO Projects/ Jon Lazar. – New York.: Springer Science, 2013. – 192 р.
Interfacing the Arduino and LEGO MINDSTORMS [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.dexterindustries.com/howto/connect-the-arduino-and-the-lego-mindstorms-together/, вільний. – Заголовок з екрану.
Опубліковано
2018-10-29
Як цитувати
Бондарук, В. В. (2018). ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ РОБОТОТЕХНІЧНИХ НАБОРІВ LEGO MINDSTORMS В ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІЙ РОБОТІ З ФІЗИКИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(173), 47-51. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/312