ЛЮДИНА І ЇЇ ДУХОВНА КРАСА (світоглядні філософії Василя Сухомлинського та Олеся Гончара)

Ключові слова: символ, людяність, духовність, моральна чистота, сенс життя, любити, здатність до життя, покоління – «Z»

Анотація

Загальнолюдські цінності завжди були і є основою сталого розвитку суспільства, його послідовності та гуманності. Шкільна освіта розвиває в душі дитини основи світосприйняття, загальнолюдські якості та принципи. Творчий доробок великого педагога Василя Сухомлинського та письменника Олеся Гончара свідчить про нетлінність людського в людині не дивлячись на часи, епохи, формації, цивілізації. Сучасні напрямки пізнання філософської проблеми духовності окреслено в наступних ідеях: релігієзнавчих (витлумачена у вірі в надприродні/надлюдські сили); культурологічних (через три само: самостійну побудова особистості, самостійне визначення та самостійне спрямування (знання-почуття-осмислення); філософських, як багаторівневі виміри феноменів зумовлених розвитком людської історії та буття людини, розвитку цивілізації, яка тісно пов’язана із загальним розвитком великого глобального всесвіту. Людина вийшла за межі матеріального світу та почала виявляти людські якості через творіння добра для оточуючих, починає отримувати відповідно позитивний заряд через внутрішнє відчуття блаженства і щастя від результатів життя. Духовна зрілість особистості завжди призводить до індивідуальної мудрості у сприйнятті сутності життя, змісту його і особливого світосприйняття та послідовних життєдіяльнісних дій людини.

Посилання

Платон. Государство. Електронний ресурс. – Режим доступу: http://lib.ru/POEEAST/PLATO/gosudarstvo.txt_with-big-pictures.html
Родчанин Е. Гуманист. Мыслитель. Педагог. Об идеалах В.А. Сухомлинского / Е. Родчанин, И. Зязюн. – М.: Педагогика, 1991. – С. 107.
Сухомлинський В.О. Вибрані твори в п’яти томах / Сухомлинський В.О. – К.: Радянська школа, 1976. – Т. 1. – 641 с.
Сухомлинский В.А. Письма к сыну. Книга для учащихся / Сухомлинский В.А. – М.: Просвещение, 1987. – С. 128.
Гончар О. Собор. Роман. / Гончар О. – К.: Радянський письменник, 1968. – 318 с.
Садовий М.І. В.О. Сухомлинський – учитель, директор школи, вчений школі / М.І. Садовий. // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки / КДПУ ім. В. Винниченка. – 2003. – Вип. 52, Ч. І. – С. 75-78.
Садовий М.І. Погляди Василя Сухомлинського на трудове виховання молоді на зламі епох / М.І. Садовий. // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. / ЦДПУ ім. В. Винниченка. – 2018. – Вип. 171. – С. 139-143.
Трифонова О.М. Реалізація ідей В.О. Сухомлинського про освітнє середовище в умовах розвитку сучасного техногенно-інформаційного суспільства / О.М. Трифонова // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. / ЦДПУ ім. В. Винниченка. – 2018. – Вип. 171. – С. 229-233.
Опубліковано
2018-10-29
Як цитувати
Безена, І. М. (2018). ЛЮДИНА І ЇЇ ДУХОВНА КРАСА (світоглядні філософії Василя Сухомлинського та Олеся Гончара). Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(173), 16-21. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/304