ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ АДАПТИВНОГО НАВЧАННЯ МЕДИЧНОЇ ТА БІОЛОГІЧНОЇ ФІЗИКИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

  • Людмила Павлівна Суховірська Донецький національний медичний університет, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-0353-9354
  • Ольга Миколаївна Лунгол Донецький національний медичний університет, Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-8128-0072
Ключові слова: індивідуальні траєкторії навчальної роботи; потенціальні ресурси; апарат штучного кровообігу; віртуальні лабораторні роботи; перфузія

Анотація

В статті розглядаються індивідуальні траєкторії навчальної роботи, як один з видів індивідуальних психолого-педагогічних ресурсів, який передбачає ефективне задіяння ресурсів попереднього рівня (потенціальних ресурсів), і використання зовнішніх ресурсів з опорою на потенціальні ресурси студента. Ефективне задіяння потенціальних ресурсів – індивідуальних траєкторій навчальної роботи студентів може сприяти досягненню успіху кожним студентом. Важливим напрямком є дослідження сучасних інформаційних технологій в медичній освіті для посилення ступені адаптування навчального процесу до індивідуальних потреб студентів-медиків як одного з перспективних напрямів навчання медичної та біологічної фізики. На прикладі розглянуто, як за допомогою розробленого  програмного продукту «Лабораторна робота «Вивчення основ гемодинаміки за допомогою апарату «Штучний кровообіг SORIN C5» відбувається задіяння індивідуальних потенціальних ресурсів за рахунок різноманітності, варіативності видів діяльності, форм роботи, дидактичних матеріалів, способів подання навчальної інформації, варіантів контролю.

Посилання

А. с. Програмний продукт «Лабораторна робота «Вивчення основ гемодинаміки за допомогою апарату «Штучний кровообіг SORIN C5» (ПП ЛР «SORIN C5») / Л. П. Суховірська, О. М. Лунгол, О. В. Задорожна. № 82513; заявл. 24.07.18; № 81646; зареєстр. 21.09.18.
Дем’яненко В. М. Психолого-педагогічні аспекти адаптивного навчання. Адаптивні технології управління навчанням: матеріали третьої міжнар. конф. Одеса, 25-27 жовтня 2017 р. Одеса, 2017. С. 18–22. URL : http://pdpu.edu.ua/doc/konf/2017/atl2017/atl2017.pdf (дата звернення: 11.03.2019).
Каплунович И. Я. Гуманизация обучения математике: некоторые подходы. Педагогика. 1999. № 1. С. 44–50.
Сікора, Я. Б. Адаптивні моделі електронного навчання. Інформаційно-комп’ютерні технології. 2018. №9. С. 271–272.
Суховірська Л. П., Лунгол О. М. Вивчення основ гемодинаміки за допомогою програмного продукту «Штучний кровообіг SORIN C5». Кропивницький : ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2018. 64 с.
Суховірська Л. П., Лунгол О. М. Основи гідродинаміки і гемодинаміки. Методичні вказівки для студ. (укр., рос. та англ. мовами). Кропивницький : ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2018. 144 с.
Суховірська Л. П., Лунгол О. М., Задорожна О. В. Системи віртуальних лабораторних робіт з біофізики як засоби реалізації принципу професійної спрямованості навчання студентів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Том 70, № 2. C. 141–154. URL : https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2657 (дата звернення: 11.03.2019).
Федорук П. І. Адаптивна система дистанційного навчання та контролю знань на базі інтелектуальних Інтернет-технологій : монографія. Івано-Франківськ : Прикарпат. нац. ун-т ім. В. Стефаника, 2008. 326 c.
Цецорина Т. А. Организация образовательного процесса в школе на основе ресурсного подхода : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Белгородский гос. нац. исслед. ун-т. Белгород, 2002. 172 с.
Хомутенко М.В., Садовий М.І., Трифонова О.М. Комп’ютерне моделювання процесів в атомному ядрі. Інформаційні технології і засоби навчання. 2015. Том 45, №1. C. 78-92.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Суховірська, Л. П., & Лунгол, О. М. (2019). ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ АДАПТИВНОГО НАВЧАННЯ МЕДИЧНОЇ ТА БІОЛОГІЧНОЇ ФІЗИКИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(177), 118-121. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/284