МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ НА ОСНОВІ ПРИНЦИПІВ ДУАЛЬНОЇ ОСВІТ

Ключові слова: дуальна освіта, модель підготовки, вчитель інформатики, принцип, компетентність

Анотація

Одним із шляхів посилення взаємозв’язку теоретичної і практичної підготовки вчителя є впровадження елементів дуальної освіти у його професійну підготовку. До цього процесу залучаються, як рівноправні партнери, заклади освіти, роботодавці та здобувачі освіти. З метою підвищення ефективності процесу підготовки конкурентоздатних фахівців розроблено модель підготовки майбутнього вчителя інформатики на основі принципів дуальної освіти. Визначені цільовий, змістовий, технологічний та результативний компоненти моделі. На основі аналізу науково-педагогічної літератури обґрунтовані методологічні підходи (системний, діяльнісний. компетентнісний) та принципи дуальної освіти (цілісності, інтеграції, індивідуалізації, практико-орієнтованості, міждисциплінарних зв’язків, мобільності, дуалізму). Наголошено, що при дуальній формі здобуття освіти необхідно використовувати методи, наближені до педагогічної діяльності, а цілісна реалізація педагогічних умов сприятиме формуванню професійної компетентності майбутнього вчителя інформатики.

Посилання

К теории дуального образования / С.Б. Кузембаев, М.К. Альжанов, Б.К. Шаяхметов и др. Вестник Карагандинского университета. Серия «Педагогика». 2013. №1 (69). С. 15–19. URL: http://pedagogy-vestnik.ksu.kz/ru/content/srch/2013_Pedagogics_1_69_2013.pdf (дата звернення: 20.03.2019).
Клюева Г. А. Педагогические технологии в модели дуального обучения. Вестник ПГГПУ. Психологические и педагогические науки. 2015. №2. С. 38–42. URL: https://cyberleninka.ru/article/v/pedagogicheskie-tehnologii-v-modeli-dualnogo-obucheniya (дата звернення: 20.03.2019).
Мокін Б.І., Косарук О. М. Освоєння студентами вищих технічних навчальних закладів робітничих професій як один із варіантів реалізації ідеології дуальної освіти. Вісн. Вінниц. політехн. ін-ту. 2017. № 2.С.103–109.
Про схвалення Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти : розпорядж. Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 р. № 660-р / Законодавство України. Верхов. Рада України. Київ, 2018. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/660-2018-%D1%80 (дата звернення: 20.03.2019).
Тарский Ю. И. Методология моделирования в контексте исследования образовательніх систем. Моделирование социально-педагогических систем: Материалы региональной научно-практической конференции, 16-17 сентября 2004 г. Пермь, 2004. С. 22–29.
Хоменко В. Г. Визначення та обґрунтування загальнонаукових основ розробки системи дуального змісту професійної підготовки майбутніх інженерів педагогів. Ukrainian Journal of Educational Studies and Information Technology. 2016. Т. 4, № 2. С. 56–63.
Яковенко К. В. Реалізація дуальної системи освіти в підготовці майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. за матеріалами ІІ Міжнар. наук.-практ. конф., 25–26 трав. 2016 р. «Ідеї академіка Івана Зязюна у працях його учнів і соратників» : у 2 ч. / МОН України, НАПН України, Нац. техн. ун-т «ХПІ». Харків, 2016. Вип. 45, ч. 1. С. 205–213.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Сікора, Я. Б., & Якимчук, Б. Л. (2019). МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ НА ОСНОВІ ПРИНЦИПІВ ДУАЛЬНОЇ ОСВІТ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(177), 88-91. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/277