РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ПЕРЕВІРКИ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ КВАНТОВОЇ ФІЗИКИ В ПЕДАГОГІЧНИХ КОЛЕДЖАХ І-ІІ РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ

  • Євгеній Володимирович Руденко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-0799-0433
Ключові слова: педагогічний програмний засіб, педагогічний експеримент, квантова фізика, педагогічні коледжі І-ІІ рівня акредитації

Анотація

Стаття присвячена висвітленню результатів проведеного педагогічного експерименту з перевірки ефективності методичних рекомендацій з проведення комп’ютерного демонстраційного експерименту з квантової фізики в педагогічних коледжах І-ІІ рівня акредитації. За час проведення педагогічного експерименту нами були застосовані наступні методи дослідження: теоретичні (аналіз, синтез, моделювання, абстрагування, системний підхід), емпіричні (порівняння, вимірювання, спостереження, анкетування, тестування), а також методи статистичні методи опрацювання результатів. Педагогічний експеримент з апробації методики навчання квантової фізики в педагогічних коледжах І-ІІ рівня акредитації відповідно охоплював три етапи дослідження: констатувальний, пошуковий та формувальний. Результати апробації методики навчання квантової фізики в педагогічних коледжах І-ІІ рівня акредитації підтвердили статистичну достовірність впливу запропонованої методичної системи навчання на якісні показники засвоєння матеріалу студентами. Найбільші зміни відбулися у мотивації студентів до вивчення квантової фізики та фізики в цілому. Суттєві зрушення виявлені в уміннях застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

Посилання

Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям. Київ-Вінниця : Вінниця, 2008. 278 с.
Садовий М. І. Особливості педагогічного експерименту у дисертаційних дослідженнях. Наукові записки. Педагогічні науки. Кіровоград, 2012. Вип. 106. С. 110–121.
Словник базових понять з курсу «Педагогіка» : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів ; вид. 2-ге, доп. і перероб / укл. О. Є. Антонова. Житомир : Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2014. 100 с.
Тверезовська Н. Т., Сидоренко В. К. Методологія педагогічного дослідження : навч. посіб. К. : «Центр учбової літератури». 2013. 440 с
Руденко Є. В., Садовий М. І. Використання мультимедійних технологій у фізичному експерименті з ядерної фізики. Наукові записки. Педагогічні науки. 2007. Вип. 72; Ч. 1. С. 279–285.
Руденко Є. В., Садовий М. І. Застосування прикладного програмного забезпечення на позакласних заняттях із фізики у педагогічних навчальних закладах І-ІІ рівня акредитації. Сучасні тенденції навчання фізики у загальноосвітній та вищій школі : ІІІ міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 15-16 жовт. 2015 р. : тези доп. Кіровоград, 2015. С. 56–59
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика. 10-11 класи. Рівень стандарту. Київ, 2015. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (дата звернення: 22.03.2019).
Фізика. Навчальна програма для вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, які здійснюють підготовку молодших спеціалістів на основі базової загальної середньої освіти. Київ, 2015. URL: https://vzvo.gov.ua/navchalni-prohramy/85-universities-for-physics (дата звернення: 22.03.2019).
Хомутенко М.В., Садовий М.І., Трифонова О.М. Комп’ютерне моделювання процесів в атомному ядрі. Інформаційні технології і засоби навчання. 2015. Том 45, №1. C. 78-92.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Руденко, Є. В. (2019). РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ПЕРЕВІРКИ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ КВАНТОВОЇ ФІЗИКИ В ПЕДАГОГІЧНИХ КОЛЕДЖАХ І-ІІ РІВНЯ АКРЕДИТАЦІЇ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(177), 60-63. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/270