МОЖЛИВОСТІ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ

  • Олексій Анатолійович Петріченко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-3725-1324
Ключові слова: освіта; хмарні обчислення; хмарні технології; хмарні сервіси; Google Apps; інформаційно-освітній простір

Анотація

У статті на основі аналізу, узагальнення, систематизації науково-методичної та спеціальної літератури, окреслено основні напрямки і перспективи застосування хмарних технологій в процесі підготовки майбутніх учителів математики. Розглянуто історичний аспект розвитку хмарних технологій та перші їх застосування. Визначені поняття, пов'язані із застосуванням інформаційних технологій в освіті, зокрема проаналізовано поняття «хмарних технологій». Визначено важливий компонент інформаційно-освітнього простору – система дистанційного навчання. Описано досвід інтеграції служб Google Apps, Microsoft Office 365, системи Moodle та веб-сервісів в інформаційно-освітній простір. Охарактеризовано сучасний стан використання сервісів хмарних технологій у навчальних закладах. Окреслено тенденції поширення засобів хмарних технологій у навчальний процес, виокремлено перспективні напрями педагогічних досліджень. Проаналізовано можливості хмарних сервісів для освіти.

Посилання

Биков В. Ю. Хмарні технології, ІКТ-аутсорсинг і нові функції ІКТ підрозділів освітніх і наукових установ. Інформаційні технології в освіті. № 10. 2011. C. 8–23.
Вакалюк Т.А. Можливості використання хмарних технологій в освіті. Актуальні питання сучасної педагогіки : матер. міжнар. наук.-практ. конф., м. Острог, 1-2 лист. 2013 р. Херсон: Гельветика, 2013. C. 97–99.
Газейкина А. И., Кувина А. С. Применение облачных технологий в процессе обучения школьников. Информац. технологи в образовании. 2012. № 6. С. 55–59.
Гриб’юк О. О. Перспективи впровадження хмарних технологій в освіті. URL: http://lib.iitta.gov.ua/ 1111/1/grybyuk-stattya1-hmary%2B_Copy.pdf (дата звернення: 27.03.2019).
Дзюбенко А. А. Новые информационные технологии в образовании. М., 2000. 104 с.
Кремень В. Г. Вступне слово. Феномен інновацій: освіта, суспільство, культура / за ред. В. Г. Кременя. К.: Педагогічна думка, 2008. С. 6–8.
Кремень В. Г. Людина перед викликом цивілізації: творчість, людина, освіта. Феномен інновацій: освіта, суспільство, культура / за ред. В. Г. Кременя. К.: Педагогічна думка, 2008. С. 9–48.
Лотюк Ю. Г. Хмарні технології у навчальному процесі ВНЗ. Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ. 2013. Вип. 1. С. 61–67.
Морзе Н. В., Кузьмінська О. Г. Педагогічні аспекти використання хмарних обчислень. Інформаційні технології в освіті. 2011. № 9. С. 20–29.
Обзор облачных образовательных сервисов Майкрософт для образовательного учреждения. URL: http://shkolaedu.softline.ru/uploads/documents/03f2fa9a615c16515cfd3f62195f072a9276367e.pdf (дата звернення: 27.03.19).
Огневю’к В.О. Освіта в системі цінностей сталого людського розвитку. К. : Знання Укр., 2003. 448 с.
Олексюк В. П. Досвід інтеграції хмарних сервісів Google apps у інформаційно-освітній простір вищого навчального закладу. Інформаційні технології і засоби навчання. 2013. Том 35. № 3. С. 64–73.
Садовий М. І., Трифонова О. М., Хомутенко М. В. Методика формування уявлень про сучасну наукову картину світу в хмаро орієнтованому навчальному середовищі. Вісник Черкаського національного університету. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. Черкаси, 2016. Вип. 7. С. 8–16.
Сейдаметова З. С., Сейтвелиева С. Н. Облачные сервисы в образовании. Інформаційні технології в освіті. 2011. Вип. 9. С. 104–110.
Шиненко М. А., Сороко Н. В. Використання хмарних технологій для професійного розвитку вчителів (зарубіжний досвід). Інформаційні технології в освіті. 2012. С. 206–214.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Петріченко, О. А. (2019). МОЖЛИВОСТІ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(177), 54-58. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/268