МОДЕЛЮВАННЯ В МАТЕМАТИЦІ ПІД ЧАС РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДНИХ ТА ПРАКТИЧНИХ ЗАДАЧ

Ключові слова: математична модель, математичне моделювання, об’єкт дослідження, аналіз, універсальний метод

Анотація

У статті розглядається проблема формування у студентів умінь математичного  моделювання при вивченні природничо-математичних дисциплін, обґрунтовується необхідність оволодіння студентами вміннями математичного моделювання як універсального методу розв’язування прикладних та практичних задач.

В статті означуються поняття математичного моделювання —  як потужний метод пізнання зовнішнього світу, прогнозування й управління. Аналіз математичної моделі дозволяє проникнути в суть досліджуваних явищ. Тому формування в студентів вміння математичного моделювання є важливим завданням сучасної освіти, в першу чергу, природничо-математичної.

Моделювання у навчанні природничо-математичних предметів, зокрема в процесі розв’язування геометричних задач, є матеріалізованою формою продуктивної розумової діяльності студентів, а самі моделі – як продукти і як засоби її здійснення. Використання різних видів моделей створює підґрунтя для оволодіння студентами вміннями самостійно відкривати знання, стимулює предметну зацікавленість, позитивно впливає на мотивування студентів до навчання, активізує самостійний пошук ними способів розв’язування навчальних проблем, а отже, сприяє формуванню системи природничо-математичних знань, навичок і умінь, необхідних у повсякденному житті та майбутній трудовій діяльності.

Посилання

Батароев К.Б. Аналогии и модели в познании. Новосибирск : Наука, 1981. 320 с.
Бевз Г.П., Бевз В.Г. Алгебра: підручн. для 9 кл. загальноосвітн. навч. закл. К. : Зодіак-ЕКО, 2009. 288 с.
Гнеденко Б.В. Математика и математическое образование в современном мире. М. : Просвещение, 1985. 192 с.
Калапуша Л.Р. Моделювання у вивченні фізики. К. : Радянська школа, 1982. 158 с.
Монахов В.М. Технологические основы проектирования и конструирования учебного процесса. Волгоград, 1995. 168 с.
Остапчук М.В., Станкевич Г.М. Математичне моделювання на ЕОМ. Одеса : Друк, 2006. 313 с.
Самарский А.А., Михайлов А.П. Математическое моделирование. Идеи. Методы. Примеры. М. : ФИЗ.-МАТ. ЛИТ., 2001.
Скворцова М. Математическое моделирование. Математика. 2003. № 14. С. 2–4.
Соколенко Л.О. Методика реалізації прикладної спрямованості шкільної алгебри і початків аналізу : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02. Укр. держ. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. К, 1997. 245с.
Станжицький О.М., Таран Є.Ю., Гординський Л.Д. Основи математичного моделювання : навч. посіб. К. : Видавничополіграфічний центр «Київський університет», 2006. 96 с.
Шварцбурд С.И., Ковалев М.П. Электроника помагает. М. : Просвещение, 1978. 96 с.
Штофф В. А. Моделирование и философия. М. Л. : Наука, 1996. 30 с.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Корінчук, Н. Ю., & Корінчук, В. В. (2019). МОДЕЛЮВАННЯ В МАТЕМАТИЦІ ПІД ЧАС РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДНИХ ТА ПРАКТИЧНИХ ЗАДАЧ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 191-195. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/239