ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАСТУПНОСТІ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ «ГРАНИЦЯ І НЕПЕРЕРВНІСТЬ ФУНКЦІЇ» З КУРСУ МАТЕМАТИЧНОГО АНАЛІЗУ В СИСТЕМІ ШКОЛА – УНІВЕРСИТЕТ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ

  • Юлія Володимирівна Ботузова Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-1313-0010
  • Кіра Миколаївна Гнезділова Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-5226-840X
Ключові слова: математичний аналіз, шкільний курс математики, наступність, програмний засіб навчального призначення, компетентність

Анотація

В статті розглядається проблема можливостей реалізації принципу наступності при вивченні теми «Границя і неперервність функції» з курсу математичного аналізу в системі «школа-університет педагогічного профілю» з використанням ІКТ. Здійснюється короткий аналіз освітньо-професійної програми підготовки сучасного вчителя математики та діючої навчальної програми з математики профільного рівня для учнів 10-11 класів. Наголошується на тому, що майбутні вчителі математики мають бути готові до формування в учнів ключових та предметних компетентностей, здійснення міжпредметних зв’язків, а також до застосування сучасних освітніх технологій та методик. Наводиться детальний приклад реалізації принципу наступності при вивченні понять «границя та неперервність функції» в шкільному курсі математики та в закладі вищої педагогічної освіти, який передбачає використання програмного засобу навчального призначення – GeoGebra.

Посилання

Клековкин Г.А. Преемственность школы и вуза на примере школьного геометрического образования. Образование и наука. 2013. № 5 (104). С. 133–149.
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. Міністерство освіти і науки України, 2016. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 24.03.2019).
Мендыгалиева А.К. Методические основы преемственности в обучении математике. Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2009. Т. 11, 4 (3). С. 621–625.
Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Полонський В.Б., Якір М.С. Алгебра і початки аналізу: проф. рівень: підруч. для 10 клас закладів загальної середньої освіти. Харків: Гімназія, 2018. 400 с.
Михалін Г.О. Професійна підготовка вчителя математики у процесі навчання математичного аналізу. Київ: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2003. 320 с.
Навчальна програма з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Профільний рівень. Міністерство освіти і науки України, 2016. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (дата звернення: 24.03.2019).
Нешков К.И. Некоторые вопросы преемственности при обучении математике. Преемственность в обучении математике: пособие для учителей : сб. статей. / Сост. А.М. Пышкало. М.: Просвещение, 1978. С. 13–18.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Ботузова, Ю. В., & Гнезділова, К. М. (2019). ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАСТУПНОСТІ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ «ГРАНИЦЯ І НЕПЕРЕРВНІСТЬ ФУНКЦІЇ» З КУРСУ МАТЕМАТИЧНОГО АНАЛІЗУ В СИСТЕМІ ШКОЛА – УНІВЕРСИТЕТ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 66-71. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/232