МОДЕРНІЗАЦІЯ ПІДХОДІВ ДО ОЦІНЮВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ З ФІЗИКИ НА ОСНОВІ STEM ОСВІТИ

  • Володимир Федорович Заболотний Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-7866-6000
  • Володимир Петрович Сергієнко Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова https://orcid.org/0000-0001-5310-4346
  • Юрій Людвигович Хомяковський Вінницький національний аграрний університет https://orcid.org/0000-0002-6733-553X
Ключові слова: методика навчання фізики, методична підготовка, контроль навчальних досягнень, поточний контроль, підсумковий контроль, форми контролю

Анотація

У статті розглядаються питання оцінювання навчальних досягнень студентів з методики навчання фізики. Описано авторські погляди на організацію контролю в умовах кредитно-трансферної системи оцінювання: прийоми забезпечення модульності вивчення дисципліни; описано нові форми проведення поточного контролю на лекційних та практичних заняттях, підсумкового контролю. На лекційних заняттях запропоновано використовувати діагностичне тестування, наведено приклади тестових завдань. Форми поточного контролю на практичних заняттях доповнено тест-експресами, методичними диктантами, розв’язуванням методичних завдань,  оцінювання підготовлених додаткових методичних завдань (презентацій, дидактичних засобів, узагальнених схем, фрагментів уроку). Описано прийоми модернізації системи підсумкового контролю. Запропоновано проводити екзамен у комбінованій формі: проведення тестового опитування з питань шкільного курсу фізики та методики навчання фізики, два інших питання передбачають письмову відповідь студента з подальшою співбесідою з викладачем. Зосереджена увага на використанні тестової програми MyTest в системі поточного та підсумкового оцінювання методичних знань студентів.

Посилання

Атаманчук П. С., Семерня О. М. Моделювання пізнавальної діяльності студентів через управлінські впливи з методики навчання фізики. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. Кам’янець-Подільський, 2011. Вип. 17: Інноваційні технології управління компетентнісно-світоглядним становленням учителя фізики, технології, астрономії. С. 10-13.
Заболотний В. Ф. Формування методичної компетентності учителя фізики засобами мультимедіа : монографія. Вінниця: «Едельвейс і К», 2009. 454 с.
Заболотний В. Ф. Теоретико-методологічні засади процесу моніторингу в освіті. Наукові записки. Педагогічні науки. Кіровоград, 2007. Вип. 77. Ч. 2. С. 45-50.
Мисліцька Н. А. Організація фахової підготовки майбутнього учителя фізики з використанням методичної пропедевтики : монографія. Вінниця : ТОВ Нілан-ЛТД, 2017. 308 с.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Заболотний, В. Ф., Сергієнко, В. П., & Хомяковський, Ю. Л. (2019). МОДЕРНІЗАЦІЯ ПІДХОДІВ ДО ОЦІНЮВАННЯ МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ З ФІЗИКИ НА ОСНОВІ STEM ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 165-170. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/227