ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

  • Наталія Анатоліївна Дроговоз Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-4625-1302
  • Вікторія Володимирівна Матяш Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-1785-389X
Ключові слова: компетентнісний підхід, цифрові компетентності, вікі-сайт, вікі-проект, навчальний проект

Анотація

У статті розглянуто проблему підготовки студентів педагогічних спеціальностей та підвищення якості освіти шляхом формування цифрових компетентностей. На основі аналізу науково-методичної літератури досліджено сучасні тлумачення поняття цифрових компетентностей. Особлива увага була приділена документу для країн ЄС «Рамка цифрової компетентності для громадян 2.1» (Digital Competence Framework for Citizens 2.1, «DigComp 2.1», 2017). У цьому документі представлена концептуальна еталонна модель цифрових компетентностей, що необхідні сучасній людині для особистісного розвитку, навчання, самореалізації, соціальної інтеграції та працевлаштування.

У статті описано досвід формування цифрових компетентностей за «DigComp 2.1» на прикладі навчального проекту «Штучний інтелект», що є складовою навчальної дисципліни «Інформаційно-комунікаційні технології» для студентів І курсу. Детальний аналіз проектної діяльності студентів показав, що використання цифрових середовищ (вікі-сайт) та сучасних методик навчання дозволяє ефективно формувати цифрові компетентності.

Посилання

Балик Н. Р., Шмигер Г. П. Методологія формування цифрових компетентностей у контексті розробки цифрового контенту. Фізико-математична освіта. 2018. Вип. 2 (16). С. 8-12.
Биков В. Ю, Овчарук О. В. та ін. Оцінювання інформаційно-комунікаційної компетентності учнів та педагогів в умовах євроінтеграційних процесів в освіті : посібник. К.: Педагогічна думка, 2017. 160 с.
Болілий В. О., Копотій В. В. Інформаційний освітній простір Кіровоградського державного педагогічного університету. Наукові записки. Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кіровоград, 2016. Вип. 10. Ч. 3. С. 107-112.
Carretero, S.; Vuorikari, R. and Punie, Y. (2017). DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens with eight proficiency levels and examples of use, EUR 28558 EN, Doi:10.2760/38842 (дата звернення 03 квітня 2019).
Vuorikari, R., Punie, Y., Carretero Gomez S., Van den Brande, G. (2016). DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens. Update Phase 1: The Conceptual Reference Model. Luxembourg Publication Office of the European Union. EUR 27948 EN. Doi:10.2791/11517 https://drive.google.com/file/d/1HkpSqv3ehhjfIot6WwOH1nASR5zBXNL7/viewс (дата звернення 03 квітня 2019).
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Дроговоз, Н. А., & Матяш, В. В. (2019). ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 151-156. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/224