СУТНІСТЬ ТА ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ STEM У ШКІЛЬНУ ГЕОГРАФІЧНУ ОСВІТІ

  • Олександра Валеріївна Діхтярь Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0002-7296-0516
Ключові слова: STEM, STEM-освіта, STEM-технології, географія, міжпредметні зв`язки, Science, Technology, Engineering, Mathematics

Анотація

В статті піднімається проблема розуміння та впровадження STEM у шкільну географічну освіту. Аналізується проблема зниження зацікавленості учнів дисциплінами природничого циклу. Розглядаються основні принципи впровадження STEM-освіти в Україні, яка спрямована на те, аби вмотивувати, зацікавити учнів до вивчення зазначених дисциплін, та реалізовується на всіх ланках освіти: початкова, базова, профільна; вища/професійна, педагогічна. Здійснюється розбір проведеного нами опитування яке вказує на існуючі проблеми у використанні  STEM. Всі дослідження які ми провели представлені у відсотках і показують реальну картину та доцільність проведення такого моніторингу, щоб визначити причини складності втілення STEM-освіти в реальність.

Посилання

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти: затв. постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392. Урядовий кур'єр. 2012. № 19.
Концепція Нової української школи. Міністерство освіти і науки України, 2016. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 25.03.2019).
Методичні рекомендації щодо впровадження STEM-освіти у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах України на 2018/2019 навчальний рік. URL: https://drive.google.com/file/d/0 b3m2tqbm0apkekwtzfdhwxjuodg/view (дата звернення: 25.03.2019).
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року. Схвалено Указом Президента України від 25 червня 2013 року № 344/2013). URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/344/2013 (дата звернення: 25.03.2019).
План заходів щодо впровадження STEM-освіти в Україні на 2016-2018 роки. URL: https://drive.google.com/file/d/0b3m2tqbm0apkqmc4lud2mmvfckk/view (дата звернення: 25.03.2019).
Цінько С. В. Підготовка вчителів нового формату з позицій упровадження STEM-освіти в Україні. URL: http://elar.ippo.edu.te.ua:8080/ bitstream/123456789/4578/1/Cinyko.pdf (дата звернення: 25.03.2019).
Часнікова О. В. Компетентнісний підхід в освіті як основа її реформування. Народна освіта. Електронне наукове фахове видання. 2014. Вип. №3 (24). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/? page_id=2496 (дата звернення: 25.03.2019).
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Діхтярь, О. В. (2019). СУТНІСТЬ ТА ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ STEM У ШКІЛЬНУ ГЕОГРАФІЧНУ ОСВІТІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 144-147. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/222