САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ: ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ

Ключові слова: лабораторна робота, фізичний маятник, самостійна робота, варіативні правила, метод діалогізації

Анотація

В статі звертається увага на організацію викладачем самостійної роботи студентів під час виконання лабораторних робіт на прикладі «Дослідження коливань фізичного маятника».

В процесуальному аспекті наголошується щодо доцільності запровадження в освітній процес одиного із дидактичних методів - методу діалогізації, та дидактичних принципів - принципу варіативності.

В змістовному аспекті викладач здійснює логічне структурування фізичних знань щодо фізичного маятника. Перенесення фізичних знань до нової ситуації відбувається завдяки використанню одночасно всіх кодів: слова, малюнка, символа, моделі, досліда. В статі сформульовані варіативні правила шодо визначення напрямку кутового зміщення, моменту сили, кутового прискорення; результати лабораторної роботи щодо визначення прискорення вільного падіння були оброблені варіативними методами - графічним та аналітичним.

Посилання

Александров В. Н., Васильева И. А., Коротаева Е. А. Изучение свойств физического маятника. URL: https://rplab.ru/phys-f/laby/mech/section09.pdf (дата звернення: 26.03.2019).
Вербицкий А. А., Ларионова О. Г. Личностный и компетентностный подходы в образовонии: проблемы интеграции. М.: Логос, 2009. 336 с.
Гладуш М. Г. Модели и концепции физики: механика. Лабораторный практикум. Обработка результатов измерений. М. : МФТИ, 2011. 42 с. URL: https://mipt.ru/education/ chair/physics/S_I/lab/obrab_pmi.pdf (дата звернення: 26.03.2019).
Закон України «Про вищу освіту». URL: https:// zakon.rada.gov.ua/go/1556-18 (дата звернення: 26.03.2019).
Курс фізики : навчальний підручник / І. Р. Зачек та ін. Львів: Видавництво «Бескид Біт», 2002 р. 376 с.
Определение ускорения свободного падения и момента инерции физического маятника. URL: http://mospolytech.ru/storage/43ec517d68b6edd3015b3edc9a11367b/files/RABOTA_1.06.pdf (дата звернення: 26.03.2019).
Организация учебной деятельности в вузе. URL: https://bookap.info/genpsy/lukovtseva_psihologiya_i_pedagogika_kurs_lektsiy/gl49.shtm (дата звернення: 26.03.2019).
Соколов Є. П., Лозовенко О. А. Реалізація ідеї поетапного формування розумовий дій в університетському лабораторному практикумі з фізики. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2018. Вип. 24: STEM-інтеграція як важлива передумова управління результативністю та якістю фізичної освіти. С. 80–84.
Савельев И. В. Курс физики : учеб.: В 3 –х т. Т. 1: Механика. Молекулярная физика. М.: Наука, 1989. 352 с.
Трофимова Т. И. Курс физики. М.: Высш. Шк.., 1990. 478 с.
Физический маятник. URL: http://phys-bsu.narod.ru/lib/mechanics/mechanics/lr112.htm (дата звернення: 26.03.2019).
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Гуляєва, Л. В. (2019). САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ: ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 130-135. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/219