STEM-СПРЯМУВАННЯ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧОНАУКОВИХ ДИСЦИПЛІН У ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

Ключові слова: STEM, бакалаври матеріалознавства, методика навчання, природничонаукові дисципліни, технічний університет

Анотація

Стаття присвячена STEM-напряму, який здобув світове визнання як один із основних акцентів сучасних реформ у сфері природничої та технічної освіти. Наведено методику реалізації STEM-підходу при навчанні дисципліни «Фізика і хімія твердого тіла» під час підготовки бакалаврів спеціальності 132 Матеріалознавство у технічному університеті. Встановлено, що студенти залучають до вирішення поставлених завдань засадничі компоненти STEM: знання з фізики (науковий метод пізнання світу), використання сучасних технологій, практичні навички, пов’язані з постановкою, реалізацією і коригуванням експерименту (інженерний метод пізнання світу), а також використання математичних знань з урахуванням інструментальних, випадкових і систематичних похибок (математичні інструменти). Розроблені методики розвивають творчі здібності і практичні навички студентів і сприяють становленню майбутніх компетентних фахівців.

Посилання

Awad N., Sound M. B. Waves and communication: students’ achievements and motivation inlearning a STEM-oriented program. Creative Education. 2014. Vol. 5. № 23. P.1959–1968. doi: 10.4236/ce.2014.523220.
Bybee R. W. Advancing STEM Education: A 2020 Vision. Technology and Engineering Teacher. 2010. Vol. 70. № 1. P. 30–35.
Бирка М. Ф. Бар’єри і виклики на шляху успішного впровадження STEM освіти в Україні. STEM-освіта та шляхи її впровадження в навчально-виховний процес: зб. матеріалів І регіональної наук.-практ. веб-конф. Тернопіль : ТОКІППО, 2017. С. 9–13.
Daugherty M. K., Carter V., Swagerty L. Elementary STEM education: the future for technology and engineering education? Journal of STEM Teacher Education. 2014. Vol. 49. № 1. Р. 45–55. doi: 10.30707/JSTE49.1Daugherty.
Gülhan F., Şahin F. The effects of science-technology-engineering-math (STEM) integration on 5th grade students’ perceptions and attitudes towards these areas. Journal of Human Sciences. 2016. Vol. 13. № 1. doi: 10.14687/ijhs.v13i1.3447
Гулай О. І. Професійна підготовка в умовах неперервної освіти: методологічні підходи. Наука і освіта. 2016. № 10. С. 125–130. doi: 10.24195/2414-4665-2016-10-24.
Коваленко О. А., Сапрунова О. STEM-освіта: досвід упровадження в країнах ЄС та США. Рідна школа. 2016. № 4. С. 46–49.
Матюшенко І. Ю., Бунтов І. Ю. Перспективи конвергенції NBIC-технологій для створення технологічної платформи нової економіки. Бізнесінформ. 2012. № 2. С. 66–70.
Murnawianto S., Sarwanto S., Rahardjo B. Stem-Based Science Learning In Junior High School: Potency For Training Students’ Thinking Skill. Pancaran Pendidikan. 2017. Vol. 6. № 4. P. 69–80. doi: 10.25037/pancaran.v6i4.86.
Сидорович М. STEM-освіта в підготовці майбутніх біологів і екологів. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвуз. зб. наук. праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2018. Вип. 21. Том 2. С.16–166.
Cтрижак О. Є., Сліпухіна І. А., Поліхун Н. І., Чернецький І. С. STEM-освіта: основні дефініції. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Т. 62. № 6. С.16–33.
Шемет В. Я., Гулай О. І. Хімія твердого тіла: Навч. посібн. Луцьк : Вид. центр ЛНТУ, 2015. 226 с.
Torres A. A. L., da Silva Abbad G., Bousquet-Santos K. Advancing teachers while developing new learning materials for professional health education. Creative Education. 2014. №5. P. 1254–1259. doi: 10.4236/ce.2014.514141
Wu Y.T., Anderson O.R. Technology-enhanced stem (science, technology, engineering, and mathematics) education. Journal of Computers in Education. 2015. Vol. 2. Р. 245–249. doi: 10.1007/s40692-015-0041-2.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Гулай, О. І., Фурс, Т. В., & Шемет, В. Я. (2019). STEM-СПРЯМУВАННЯ НАВЧАННЯ ПРИРОДНИЧОНАУКОВИХ ДИСЦИПЛІН У ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 124-129. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/218