АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ ЕКОЛОГІЇ З ОСНОВАМИ МЕТОДИКИ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ

  • Тетяна Святославівна Гладун Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова https://orcid.org/0000-0002-0231-1238
Ключові слова: екологічна ситуація, екологія з основами методики, екологічна освіта, екологічне мислення, екологічна свідомість

Анотація

У статті перераховані основні проблеми викладання екології з основами методики у вищих навчальних педагогічних закладах: відсутні орієнтація на випереджувальний характер в екологічній освіті та вихованні, відставання шкільних навчальних програм з дисциплін екологічної спрямованості від сучасних досягнень відповідних наук (географії, екології, хімії, біології тощо); спроба сформувати суспільну екологічну свідомість, обминувши особистісний рівень. Тільки з урахуванням індивідуальних потреб, здібностей, особливостей кожного студента (учня) можна перебудувати екологічне мислення, привернути особистість до активної безпечної діяльності в галузі довкілля; не враховується нове соціальне замовлення суспільства на формування екологічної культури кожної людини незалежно від рівня освіти, професійної підготовки; формування понять здійснюється в більшості випадків не мотивовано, без урахування пізнавальних інтересів, життєвого досвіду студентів (учнів).

Запропонована програма «Основи  екології з методикою викладання» для студентів вищих педагогічних навчальних закладів, слухачів інститутів післядипломної освіти, яка сприятиме підвищенню екологічної освіти та надасть суму професійних знань про природу, допоможе сформувати активну громадську екологічну позицію, екологічний стан мислення, виховати високу екологічну культуру, пробудити почуття особистої причетності до розв’язання проблем охорони навколишнього середовища.

Посилання

Агейкіна Р. Основи екології – людина та навколишнє середовище : авторська програма, 1 – 4 класи. Початкова школа. 2010. №6. С. 39 – 42.
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з екології. Біологія і хімія в школі. 2002. №5. С. 31 – 33.
Рудишин С. Д. Методологічна основа формування змісту професійного навчання й виховання студентів-екологів у вищій школі. Педагогіка і психологія. Вісник Академії педагогічних наук. 2009. №3. С. 47 – 55.
Скиба Ю. Дидактичні принципи підготовки майбутніх екологів до управлінської діяльності на засадах збалансованого розвитку. Рідна школа. 2012. № 3. С. 13 – 17.
Шматько В. Г., Нікітін Ю. В. Екологія і організація природоохоронної діяльності : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів. К. : КНТ, Нац. акад. управління, 2006. 303 с.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Гладун, Т. С. (2019). АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ ЕКОЛОГІЇ З ОСНОВАМИ МЕТОДИКИ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 116-120. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/216