ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ ЯК СКЛАДОВОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧА

Ключові слова: педагогічна культура, комунікативна компетентність, комунікативна культура, соціально-психологічний тренінг, комунікативна толерантність

Анотація

У статті охарактеризовано сутність комунікативної культури викладача, обґрунтовано необхідність формування комунікативної компетентності як складника у розвитку професійно важливих якостей і властивостей, особистісних характеристик. А також розкривається значення комунікативної компетентності викладача для здійснення професійної діяльності; аналізуються складові компоненти комунікативної компетентності; з’ясовується сутність поняття «комунікативність», висвітлюються особливості та специфіка педагогічної комунікації, педагогічні умови, які впливають на формування комунікативної компетентності викладача у процесі професійної діяльності.

Посилання

Андерсен Дж. Р. Когнитивная психология. М.: Питер, 2002. 496 с.
Братченко С. Л. Толерантностькак норма образовательной и гуманитарнойэкспертизы. Философия, наука, цивилизация. 2000. С. 32–36.
Бричок С. Б. Педагогічна толерантність як складова професіограми учителя (актуалізація ідей В. О. Сухомлинського). Науковий Вісник МНУ ім. В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2004. Вип. 47 (114). С. 43–47.
Гершунский Б. С. Толерантность в системе ценностно-целевых приоритетов образования. Права ребенка и толерантность : методический сборник для учителей. 2002. С. 32–38.
Завірюха Л. А. Оволодіння засадами толерантності в студентському середовищі. Педагогіка толерантності. 2003. № 1. С. 76.
Кривошапка І. Толерантність як особистісна передумова формування професійної майстерності педагога. Витоки педагогічної майстерності. 2012. Вип. 10. С. 162–165.
Максименко С., Заброцький М. Технологія спілкування (комунікативна компетентність учителя: сутність і шляхи формування). К. : Главник, 2005. 112 с.
Мириманова М. С., Обухова А. С. Воспитание толерантности через социокультурное взаимодействие. Екатеринбург, 2002. 345с.
Тренінги з розвитку комунікативності вчителів / укл. А. Дербеньова, А. Кунцевська. Х. : Основа, 2009. 191 с.
Тюптя О. Комунікативна компетентність особистості. Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство: науково-методичний збірник. К. : Контекст, 2000. 336 с.
Савичев С. С. Проблема развития коммуникативной компетентности студентов высшей школы. Известия Самарского научного центра Российской академии наук. 2010. Т. 12. № 5. С. 78–80.
Скок А. Г. Соціально-психологічні умови формування комунікативної толерантності у викладача вищого навчального закладу : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. псих.наук : 19.00.05. К., 2007. 19 с.
Шукурова И. В. Развитие коммуникативной компетенции студентов в процессе обучения иностранному языку : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 19.00.05. М., 2006. 18 с.
Якібчук М. І. Педагогічна модель як основна складова теоретико-методологічних засад формування толерантності у студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2013. № 3 (262). С. 279–285.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Гладких, Ж. Г. (2019). ФОРМУВАННЯ ТОЛЕРАНТНОСТІ ЯК СКЛАДОВОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧА. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 112-116. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/215