ІНФОРМАЦІЙНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ ЯК ОДИН ІЗ АСПЕКТІВ ГУМАНІТАРНОЇ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

  • Іван Михайлович Безена Комунальний заклад вищої освіти «Дніпровська академія неперервної освіти» Дніпропетровської обласної ради»
Ключові слова: інформаційна культура, розумна людина, комунікативне фільтрування, розвиток, зовнішні та внутрішні аспект, культура свободи, теорія та практика життя, цінності

Анотація

Особистість в сучасному світі тісно пов’язана із процесом сприйняття, критичного осмислення та застосування інформації в життєвих практиках. Особливою для особистості є освітня  сфера, яка стає визначальною в контекстах індивідуального розвитку та формування вмінь обробляти і застосовувати її для життєвих практик. Сучасний світ повстає перед особистістю значним числом викликів: негативних так і позитивних, глобальних та регіональних, суспільних та індивідуальних.

Сучасна особистість має сформувати в собі інтерактивні компетенції призначені для цифрового/інформаційного суспільства та окремого середовища. Суспільство робить спроби адаптувати освітню систему до нових викликів світової цивілізації та потреб особистості. Інформаційна культура надає можливості для особистості сприймати відомості, осмислювати  та діяти відповідно до їх потреби.

Посилання

Безена І. М. Культура свободи особистості в освітньому середовищі: сучасні тенденції та філософія проблеми. Virtus: Науковий журнал. 2017. №18. С.10–15.
Безена І. М. Людина і її духовна краса (світоглядні філософії Василя Сухомлинського та Олеся Гончара). Наукові записки. Педагогічні науки. Кропивницький, 2018. Вип. 173. Ч.2. 312с.
Безена І. М. Соціокультурні аспекти самореалізації особистості школяра в контексті структурних змін в освіті. Філософія і політологія в контексті сучасної культури: науковий журнал. 2016. Вип. 2(11). 228 с.
Безена І. М. Сучасні аспекти управління освітньою системою: філософсько-освітні концепти. Гілея: науковий вісник : збірник наукових праць. К. : «Видавництво «Гілея», 2018. Вип. 128 (1). С.286-291.
Генсон М. Керування освітою та організаційна поведінка. / Пер. з англ. Х. Проців. Львів: «Літопис», 2002. 384.
Гатто Дж. Вчитель 2.0. Як розв’язати проблему американського шкільництва / Пер. з англ. Т.Дитина. Львів: Літопис, 2016. 168с.
Дьюи Д. Психология и педагогика мышления. М.: Совершенство, 1997. 205с.
Пруднікова О.В. Інформаційна культура: концептуальні засади та світоглядний сенс. Харків: Право, 2015. 352с.
Робінсон Кен, Ароніка Лу Школа майбутнього. Революція у вашій школі, що назавжди змінить освіту. / пер. з англ. Г.Лелів. Львів: Літопис, 2016. 258с.
Програма інтегрованого курсу для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів «Громадянська освіта», затверджено наказом МОНУ від 23.11.2017 р. №1407. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (дата звернення: 24.03.2019).
Садовий М. І. Погляди Василя Сухомлинського на трудове виховання молоді на зламі епох. Наукові записки. Педагогічні науки. Кіровоград, 2018. Вип. 171. С. 139–143.
Садовий М. І. До питання формування компетентностей з безпеки життєдіяльності учнів на уроках технологій. Наукові записки. Педагогічні науки. Кропивницький, 2018. Вип. 173. С. 88–91.
Тоффлер Э. Третья волна. / Пер. с англ. К. Бурмистрова и др. М.: АСТ, 2009. 795с.
Трифонова О. М. Інформаційно-цифрова компетентність: зарубіжний і вітчизняний досвід. Наукові записки. Педагогічні науки. Кропивницький, 2018. Вип. 173. С. 221–225.
Competences for Democratic Culture. Living together as equals in culturally diverse democratic societies. Council of Europe, 2016. URL: https://rm.coe.int/16806ccc07 (дата звернення: 24.03.2019).
Як цитувати
Безена, І. М. (1). ІНФОРМАЦІЙНА КУЛЬТУРА ОСОБИСТОСТІ ЯК ОДИН ІЗ АСПЕКТІВ ГУМАНІТАРНОЇ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 34-39. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/203