МОДЕЛЬ ПРАКТИКООРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ УЧНІВ З ДЦП

Ключові слова: старшокласники з ДЦП, інклюзія та інтеграція, практикоорієнтоване навчання іноземної мови, модель, адаптація та модифікація, проблеми та задачі

Анотація

Основною тенденцією вітчизняної середньої освіти учнів з особливими освітніми потребами є запровадження інклюзивного навчання. Проте, зважаючи на відсутність у більшості ЗВО та закладів післядипломної педагогічної освіти цілеспрямованої підготовки учителів до роботи з учнями з інвалідністю, заявлена освітня інклюзія перетворюється на стихійну інтеграцію в масові школи. В особливо несприятливих умовах знаходитимуться учні з тяжкими формами інвалідності (наприклад, з ДЦП), інтегровані в загальноосвітні заклади, та їх учителі-предметники.

Посилання

Гаяш О. В. Сутність процесів адаптації та модифікації для ефективності навчання учнів з особливими освітніми потребами / О. В. Гаяш [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakinppo.org.ua/kabineti /kabinet-doshkilnoi-pochatkovoi-ta-inkljuzivnoi-osviti/inkljuzivna-osvita/2039-sutnist-procesiv-adaptacii-ta-modifikacii-dlja-efektivnosti-navchannja-uchniv-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami.
Гупало Л., Юськевич Р. Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу для дітей з особливими потребами (вступ в інклюзію) / Л. Гупало, Р. Юськевич. – Львів: Навчально-методичний центр освіти, 2013. – 32 с.
Додаток до листа МОНмолодьспорту №1/9-529 від 26.07.12 «Психологічний і соціальний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://metodist.ucoz.com/news/list_monmolodsport_1_ 9_529_vid_26_07 _12_roku/2012-07-30-931. – Назва з титул. екрану.
Закон України «Про освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page.
Конвенція про права дитини. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/995_021.
Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя» від 25.09.2012 № 1/9-675 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://osvita.ua/legislation/Ser_ osv/32125/.
Постанова Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://edirshkoly.mcfr.ua/npd-doc.aspx?npmid=94&npid=39307.
Саламанкская декларация и рамки действий по образованию лиц с особыми потребностями, принятые Всемирной конференцией по образованию лиц с особыми потребностями: доступ и качество. – Париж: Special Education, Division of Basic Education, 1994. – 40 с.
Усталена форма індивідуальної програми розвитку дитини [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.pedrada.com.ua/ article/1422-ustalena-forma-ndivdualno-programi-rozvitku-ditini?from=PW _Auth&ustp=W.
Опубліковано
2019-10-28
Як цитувати
Щерба, Н. С. (2019). МОДЕЛЬ ПРАКТИКООРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ УЧНІВ З ДЦП. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (182), 151-155. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/191