РЕАЛІЗАЦІЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

  • Любов Петрівна Токар Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0003-4817-0909
Ключові слова: підготовка майбутніх педагогів дошкільної освіти, інтерактивні технології, інклюзивне освітнє середовище

Анотація

У статті розглянуто проблему підготовки майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти до впровадження інтерактивних технологій в інклюзивному освітньому просторі. Виокремлено компоненти професійно-особистісної готовності майбутнього педагога з дошкільної освіти до роботи в інклюзивному освітньому просторі. Надано характеристику професійним компетентностям майбутнього педагога закладу дошкільної освіти. Висвітлено сутність поняття інтерактивне навчання» та вимоги до застосування інтерактивних технологій у закладах дошкільної освіти. Висвітлено особливості підготовки майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти до впровадженню інтерактивних технологій в інклюзивному освітньому просторі. Описано компоненти професійно-особистісної готовності майбутнього педагога з дошкільної освіти до роботи в інклюзивному освітньому просторі. Розглянуто професійні компетентності педагога основних завдань сучасної дошкільної освіти. Для узагальнення знань здобувачів ми використовували різні технології. Описано підхід, що створює умови для стимулювання й цілеспрямованого розвитку творчих здібностей майбутніх педагогів. інклюзивна освіта Визначено особливі вимоги до професійної та особистісної підготовки майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти. Доведено, що у процесі підготовки майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти до впровадженню інтерактивних технологій необхідно навчити здобувачів працювати за ефективними технологіями, орієнтованими на розвиток особистості. Уважаємо, що технології співробітництва найбільш прийнятні в роботі з дітьми. Тому при підготовці майбутніх педагогів закладів дошкільної освіти варто практикувати впровадження інтерактивних технологій, які сприяють оволодінню навичками співробітництва (партнерства). При підготовці майбутнього педагога закладу дошкільної освіти до застосування певної технології (наприклад, інтерактивної) у навчальній діяльності закладу дошкільної освіти потрібно орієнтуватися на те, що майбутніх педагог повинен відповідну діяльність здійснювати багаторазово.

Посилання

Базовий компонент дошкільної освіти URL: https://cutt.ly/z6dquYz.

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології. К.: Академвидав, 2004. 325 с.

Мартинчук О. В. Основи корекційної педагогіки: навч.-метод. посібник для студентів напряму підготовки «Дошкільна освіта». Київ: універси-тет ім. Б. Грінченка, 2010. 288 с.

Навчання в дії: Як організувати підготовку вчителів до застосування інтерактивних технологій навчання: метод. посіб. / А. Панченков, О. Пометун, Т. Ремех. К.: А.П.Н., 2004. 72 с.

Носенко Ю.Г., Матюх Ж.В. Зарубіжний досвід використання інформаційно-комунікаційних технологій в інклюзивній дошкільній освіті. Нова педагогічна думка. 2015. 4 (84). С. 95–102.

Пометун О.І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: науково-методичний посібник. К.: Видавництво, А. С. К., 2004. 192 с.

Янкович О. І., Романишина Л. М., Бойко М. М. та ін. Освітні технології у короткому викладі: навч.-метод. Посібник. Тернопіль, 2013. 26 с.

Biletska O., Kuchai T., Kravtsova T., Bidyuk N., Tretko V., & Kuchai O. The Use of the Activity Approach in Teaching Foreign Languages in Higher Education Institutions. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. 2021. 13(2). 243-267.

Kotiash I., Shevchuk I., Borysonok M., Matviienko I., Popov M., Terekhov, V., Kuchai O. Possibilities of Using Multimedia Technologies in Education. International Journal of Computer Science and Network Security. 2022. 22(6), 727-732.

Shunkov V., Shevtsova O., Koval V., Grygorenko T., Yefymenko L., Smolianko Y., Kuchai O. Prospective Directions of Using Multimedia Technologies in the Training of Future Specialists. International Journal of Computer Science and Network Security. 2022. 22(6). 739-746.

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Токар, Л. П. (2022). РЕАЛІЗАЦІЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (207), 412-415. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-412-415