МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ДОШКІЛЬНИКІВ ТА УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ ЛІТЕРАТУРНИХ ТВОРІВ

  • Світлана Олександрівна Федотова Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-4453-9887
Ключові слова: емоційна сфера, емпатія, казка, легенда, оповідання, методичні прийоми, дитина-дошкільник, початкова освіта

Анотація

У статті розглянуто методичні прийоми, які спрямовані на вплив, формування емоційної сфери дошкільників і молодших школярів.

Емоційна сфера особистості – це різноманітні форми переживання: емоції, почуття, настрої, емпатія.

У розмаїтті засобів впливу на розвиток емоційної сфери дитини дошкільного віку та молодших школярів важливе місце посідає художня література. Художня література допомагає дитині глибше пізнати свій внутрішній світ, спонукає до самовдосконалення, викликає естетичні почуття, емоції, формує емпатію під час читання.

Казки – найулюбленіший жанр дітей. Казки діти слухають у дошкільному віці, читають протягом навчання у початковій школі. Під час роботи над текстом необхідно акцентувати увагу дітей на жанрових особливостях твору. Діти повинні засвоїти основні жанрові характеристики фольклорної казки, літературної казки, легенди, переказу, оповідання. Тому доречними будуть запитання: – Цей твір – казка, легенда, оповідання, вірш? Доведіть свою думку. – Якими сталими (казковими) словами починаються казки? Згадайте їх та перелічіть. Питання до характеристики героїв: – Назвіть слова з твору, які є характеристикою героїв. – Які слова у тексті допомогли вам зрозуміти почуття, настрій героїв? – Хто з героїв вам сподобався більше? Кому ви співчуваєте? Кому б ви із задоволенням допомогли? Кому б з них ви віддали своє сердечко? Чому?

Українські народні казки, легенди, перекази, літературні казки та оповідання є чудовою основою та багатим матеріалом для формування емоційної сфери дітей. Вони вчать дітей радіти природі, любити її, насолоджуватися її красою і берегти, турбуватися про рідних і близьких, товаришувати і дружити, цінувати дружбу і друзів, співчувати і співпереживати людям, розуміти їх почуття.

Посилання

Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років /наук. кер. проекту В. О. Огнев’юк; авт. кол.: Г. В. Бєлєнька, О. Л. Богініч, Н. І. Богданець-Білоскаленко [та інш.]; наук. ред.: Г. В. Бєлєнька, М. А. Машовець; Мін. осв. і науки України, Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2016. 304 с.

Типові освітні програми для закл. загальної освіти: 1 – 2 класи. К.: ТД «ОСВІТА-ЦЕНТР+», 2018. 240 с.

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Федотова, С. О. (2022). МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ ДОШКІЛЬНИКІВ ТА УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ ЛІТЕРАТУРНИХ ТВОРІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (207), 334-338. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-334-338