СУЧАСНІ МУЛЬТИМЕДІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ВИЩОЇ ШКОЛИ

  • Ірина Петрівна Томашевська Волинський національний університет імені Лесі Українки https://orcid.org/0000-0002-6853-387X
Ключові слова: мультимедійні технології, мультимедія, нформаційне суспільство, цифровий простір, освітній процес, вища освіта, здобувачі освіти, майбутні фахівці

Анотація

Інтеграція України у європейський освітній простір потребує впровадження в освітній процес вищої школи медіа-освіти, яка стала надзвичайно популярною і розвивається у багатьох країнах світу. Одночасно, сучасний перехід України до інформаційного суспільства, в умовах якого доступ до Інтернету має практично будь-яка людина і виклики сьогодення, обумовлюють необхідність та потребу використання мультимедійних технологій в освітньому процесі вищої школи.

У статті розкрита проблема модернізації системи вищої освіти та підвищення ефективності професійної підготовки майбутніх фахівців за умови використання інноваційних технологій. Основна мета статті полягала у визначенні можливостей та перспектив організації освітнього процесу вищої школи із використанням мультимедійних технологій.

Розкрито сутність мультимедійних технологій та їх тлумачення як вітчизнями так і зарубіжними науковцями. Схарактеризовано особливості впровадження мультимедійних технологій в освітній процес вищої школи. Сучасні мультимедійні технології надають великі можливості здобувачам освіти в отриманні знань, професійній підготовці та кар’єрного зростання, змінюючи і якість повсякденного життя людини.

Здійснене дослідження свідчить про широкі можливості мультимедійних технологій у підготовці сучасних майбутніх фахівців. Визначено, що мультимедіа дозволяє активізувати діяльність здобувачів освіти, включати їх в активну діяльність із засвоєння нового навчального матеріалу. На сьогоднішній день лекції із застосуванням різних мультимедійних засобів сприяють формування професійної компетентності студентів, мотивують студентів на подальше самостійне вивчення матеріалу.

Визначено потенціал мультимедійних технологій для реалізації дидактичних можливостей освітнього процесу вищої школи.

В статті розглядаються синергетичні фактори впливу мультимедійних технологій на студентів у процесі їх самостійної роботи із навчальним матеріалом та подано переваги представлення навчального матеріалу у форматі мультимедійної презентації.

Посилання

Басюк Т.М. Методи та засоби мультимедійних інформаційних систем Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 428с.

Інформатика: Компютерна техніка. Комп’ютерні технології: підручник для студентів вищих навчальних закладів. К.: Академія, 2002. 704 с.

Концепція впровадження медіа освіти в Україні [Електронний ресурс]. — Режим доступу : http://www.ispp.org.ua/news_44.htm.

Короткий тлумачний словник з інформатики та інформаційних систем для економістів. Укл. Л. С. Козловська, Н. М. Поліщук. К.Видавництво КНЕУ. 2004. 60 с.

Кравцова Л. В. Мультимедіа технології в системі дистанційної освіти. Інформатизація освіти України: стан, проблеми, перспективи: міжнар. наук.-практ. конф.: тези доп. Херсон. 2001. С. 55–57

Пінчук О. П. Проблема визначення мультимедіа в освіті: технологічний аспект. Нові технології навчання: наук.- метод. зб. К. 2007. № 46. С. 55–58.

Синиця М. О. Використання мультимедійних технологій у навчальному процесі ВНЗ як засіб формування педагогічних знань: монографія. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. С. 418-438

Bartsch R.A., Cobern K.M. Effectiveness of PowerPoint presentations in lectures. Computers & Education. 2003. No. 41. P. 77–86.

Erdemir N.The Effect of PowerPoint and Traditional Lectures on Students’ Achievement in Physics. Journal of Turkish Science Education. 2011. No. 8. P. 176–189.

Nouri H., Shahid A.The effect of PowerPoint presentations on student learning and attitudes. Global Perspectives on Accounting Education. 2005. No. 2. P. 53–73.

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Томашевська, І. П. (2022). СУЧАСНІ МУЛЬТИМЕДІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ВИЩОЇ ШКОЛИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (207), 323-327. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-323-327