КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНОЇ СФЕРИ

  • Надія Леонідівна Рабецька Одеський морехідний фаховий коледж морського та рибопромислового флоту імені Олексія Соляника https://orcid.org/0009-0005-5241-9473
Ключові слова: майбутні фахівці соціономічної сфери, комунікативна компетентність, здобувачі освіти, компоненти комунікативної компетентності соціального працівника

Анотація

Проблема підготовки кваліфікованих та мотивованих майбутніх фахівці соціономічної сфери постає особливо важливою у звʼязку з впровадженням глобалізації та фокусом на важливість пріоритетів у сучасній діловій та особистій комунікації. Проведено аналіз результатів емпіричного дослідження, серед методів якого наведено спостереження, опитування, інтервʼю. Метою статті є вивчення особливостей комунікативної компетентності майбутніх фахівців соціономічної сфери. Відзначимо, що застосування підібраних та розроблених методів у процесі перевірки ефективності технології формування комунікативної компетентністьі майбутніх фахівців соціономічної сфери в класичному університеті під час проведення педагогічної практики отримали позитивний відгук від учасників освітнього процесу та здобувачів освіти, адже були організовані відповідно до індивідуальних особливостей студентів з умовою взаємного контакту між сторонами освітнього процесу та за допомогою вдалої педагогічної комунікації.

Зазначено, що комунікативна компетентність майбутніх фахівців залежить від індивідуальних і особистісних якостей, життєвого досвіду, сфери діяльності, інтересів, схильностей, емоційної сфери, світогляду, статусу в колективі, а також комунікативної культури (культури міжособистісного спілкування, культури мовлення, комунікабельності тощо).

Аналіз комунікативної компетентності майбутніх фахівців соціономічної сфери освітньо-кваліфікаційних характеристик підготовки майбутніх фахівців соціономічної сфери дозволив дійти висновку, що випускники закладів вищої освіти повинні оволодіти певними комунікативними вміннями й навичками, проте, на нашу думку, їх недостатньо для формування комунікативної компетентності. Тобто необхідна цілеспрямована робота щодо формування означеної компетентності з упровадженням в освітній процес закладів вищої освіти відповідних педагогічних умов.

Посилання

Laczkovics, C., Fonzo, G., Bendixsen, B., Shpigel, E., Lee, I., Skala, K., Prunas, A.; Gross, J.,Steiner, H., & Huemer, J. Defense mechanism is predicted by attachment and mediates the maladaptive influence of insecure attachment on adolescent mental health. Current Psychology, 2018. 39(4). P. 1388-1396. DOI: 10.1007/s12144-018-9839-1

Бондаренко Л. М. Психолого-педагогічні фактори формування комунікативної культури у студентів-іноземців підготовчого факультету. URL: http://lib.chmnu.edu.ua/pdf/naukpraci/pedagogika/2003/28-15-33.pdf

Візнюк І. М. Експрес-дослідження успішності соціальних працівників в нових умовах праці. Актуальні проблеми реалізації адаптаційного потенціалу особистості в сучасних умовах життєдіяльності: Матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції. Вінниця, 2021. С. 136-140.

Власик І. В. Формування професійно- термінологічної компетентності майбутніх бакалаврів економіки в процесі вивчення фахових дисциплін : дис…канд. пед. наук : 13.00.04. Вінниця, 2015. 272 с.

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Рабецька, Н. Л. (2022). КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНОЇ СФЕРИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (207), 276-279. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-276-279