ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИХОВНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

  • Ірина Ігорівна Остапйовська Волинський національний університет імені Лесі Українки https://orcid.org/0000-0003-1208-7230
  • Ігор Євгенович Остапйовський Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти https://orcid.org/0000-0001-7152-4168
Ключові слова: виховання у початкових класах, інформаційні технології в початкових класах, мережеві освітні ресурси, виховання засобами інформаційних технологій, виховання у початкових класах НУШ

Анотація

У статті обґрунтовано необхідність актуалізації змісту виховної діяльності педагога початкових класів, при цьому наголос зроблено на необхідності врахування реалій сьогодення та необхідності застосування інформаційних технологій як необхідної складової освітнього процесу.

На основі дефініцій феноменів «виховання», «форми виховання», «методи виховання», «засоби виховання» та аналізу ситуації у державі й вимог до особистості її громадян актуалізовано мету і зміст виховної діяльності вчителя початкових класів як організацію цілеспрямованого впливу на когнітивну, рефлексивну і афективну сферу особистості. Проведено моніторинг мережевих програмних засобів, котрі можна використовувати з освітньою (зокрема – виховною) метою в умовах змішаного та дистанційного навчання, оскільки їх застосування дозволяє організувати, проводити, моніторити й коригувати освітній процес у цілому та виховну діяльність зокрема. У результаті як виховні засоби ІТ виділено освітні платформи дистанційного навчання, засоби для проведення відеоконференцій, засоби для створення ефективного унаочнення та віртуальних дидактичних матеріалів: віртуальні тестові ресурси, програми для створення хмар слів ментальних карт, кросвордів, ребусів, коміксів, мережевих пазлів, віртуальних турів музеями, – а також ролики із YouTube тощо. Виділено принципи використання ІТ-засобів при вихованні здобувачів початкової освіти: наочності, індивідуалізації та диференціації, інтерактивності, зв’язку з життям, громадянськості та національно- культурної свідомості. Конкретизовано умови вибору засобів та мережевих освітніх ресурсів ІТ для виховання здобувачів початкової освіти в умовах НУШ (їх відповідність освітнім цілям, вікові здобувачів освіти та, звичайно, технічним та санітарно- гігієнічним і валеологічним нормам) та інтеграції обраних засобів.

Також окреслено перспективні напрямки досліджень у контексті теми публікації.

Посилання

Бандурка О. М., Тюріна В. В., Федоренко О. І. Основи психології і педагогіки : піручн. для ВНЗ. Харків : Вид-во. Нац. ун-ту внутрішніх справ, 2003. 336 с.

Волкова Н. П. Педагогіка : навч. посібн. 3-тє вид., стер. Київ : Академвидав, 2009. 616 с.

Карпенчук С. Г. Теорія і методика виховання : навч. посібник. Київ : Вища школа, 1997. 304 с.

Організація дистанційного навчання в школі : методичні рекомендації / упор. Коберник І., Звиняцьківська З. Травень 2020. URL: http://surl.li/ckqz

Остапйовська І. І. Формування активної громадянської позиції підлітків у виховній діяльності Пласту : дис. … канд. пед. наук : 13.00.07 / Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2011. 238 с.

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Остапйовська, І. І., & Остапйовський, І. Є. (2022). ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ВИХОВНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (207), 256-260. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-256-260