ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ХОРЕОГРАФІЇ

  • Олександр Володимирович Михайлишен Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0003-2447-4852
  • Олена Володимирівна Лученко Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0002-0788-0106
  • Євгенія Сергіївна Пахольчак Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського https://orcid.org/0000-0001-5068-0065
Ключові слова: вчитель хореографії, творчий потенціал, саморозвиток, самовдосконалення, стилізація народного танцю

Анотація

Творчий потенціал особистості – складна структура, яка складається з емоційної культури, генетично заданим обдаруванням, широкої загальнокультурної ерудиції, світогляду, образного мислення, здатності моделювати різноманітні способи творчої діяльності. Пріоритетним завданням вищих навчальних закладів педагогічного спрямування на етапі інтеграції України до європейського освітнього простору стає підготовка вчителя нової генерації. Автори зазначають, що проблема формування творчого потенціалу частково розглядалася у вітчизняних та зарубіжних дослідженнях. Це сприяло накопиченню певного досвіду в розробці основних положень з даної проблеми. Позитивно оцінюючи здобутки науковців, слід зауважити, що проблема формування творчого потенціалу майбутніх учителів поки залишається висвітленою частково.

Метою статті є обґрунтування моделі формування творчого потенціалу та забезпечення якісної підготовки творчого педагога-хореографа. У статті автори розглядають значення творчого потенціалу майбутнього вчителя хореографії, умови створення освітнього середовища, що сприяє творчій активності особистості. Визначають роль творчості як процесу, що базується на здатності породжувати оригінальні ідеї та використовувати нестандартні способи діяльності. Аналізують процес навчання студентів хореографічної спеціалізації, визначають низку ефективних форм розвитку і удосконалення творчих здібностей, сутність яких полягає у формуванні активної діяльності, результатом якої є народження нових мистецьких цінностей. Порівнюють методику колективної творчої діяльності з індивідуальними завданнями студентів – одним з основних засобів удосконалення якості підготовки молодих спеціалістів. Доводять, що розвиток педагогічної творчості вчителя та підвищення ефективності навчально- виховного процесу залежить від психолого-педагогічних умов, правильно визначених шляхів розвитку і реалізації творчої педагогічної діяльності та особистісних якостей учителя.

У статті також досліджуються аспекти формування творчого потенціалу майбутнього вчителя хореографії засобами народно-сценічного танцю.

Посилання

Бусел В. Великий тлумачний словник сучасної української мови . Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005. 1728 с.

Верховинець В. Теорія українського народного танцю. Київ: Музична Україна, 1990. 149 с.

Гуменюк А. Українські народні танці. Київ: Наукова думка, 1969. 612 с.

Голдрич О. Хореографія: посібник з основ хореографічного мистецтва та композиції танцю. Львів: Край, 2003.160 с.

Гутник І. До проблеми стилізації народного танцю. Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. Зб. наук. праць. Випуск ХХІІ. Київ: Міленіум, 2009. С. 251-257.

Зайцев Є. Основи народно-сценічного танцю. Київ: Мистецтво, 1975. 223с.

Кривохижа А. Гармонія танцю: навчально- методичний посібник з викладання курсу «Мистецтво балетмейстера» для хореографічних відділень педагогічних університетів. Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. Винниченка, 2006.100 с.

Купленник В. Нариси до історії українського народного танцю. Київ: Мистецтво, 1997. 235 с.

Тарасюк А. Професійна підготовка майбутніх учителів хореографії до роботи у позашкільних закладах освіти. Педагогічний альманах. Зб. наук. праць. Випуск 13. Херсон: РІПО, 2012. 303 с.

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Михайлишен, О. В., Лученко, О. В., & Пахольчак, Є. С. (2022). ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ХОРЕОГРАФІЇ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (207), 238-242. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-238-242