ЗАКОНОМІРНОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН

  • Маріан Філаретович Бирка Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області http://orcid.org/0000-0002-2891-0044
Ключові слова: вчителі природничо-математичних дисциплін, професійний розвиток, закономірності, післядипломна педагогічна освіта, підвищення ефективності

Анотація

У статті охарактеризовано основні закономірності професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін.  Деталізовано сутність поняття «закономірність». Виокремлено три основні групи закономірностей, що мають винятково важливе значення для ефективності професійного розвитку: 1) соціальні, які зумовлені його залежністю від систем вищого рівня (держава, суспільство, система освіти, система післядипломної педагогічної освіти);  2) дидактичні, які визначають професійний розвиток вчителя як процес навчання; 3) особистісно-розвивальні, які розглядають професійний розвиток вчителя як розвиток особистості.

Посилання

Вітенко І. С. Основи психології. Основи педагогіки: навч.-метод. пос. / І. С. Вітенко, А. С. Борисюк, Т. І. Вітенко. – Чернівці: Книги-ХХІ, 2006. – 200 с.
Волкова Н. П. Педагогіка: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Н. П. Волкова. – К.: Академвидав, 2007. – 576 с.
Гусаков В. Г. Основные объективные законы, закономерности и принципы рыночной экономики / В. Г. Гусаков. – Минск, 2006. – 87 с.
Жданова И. Ф. Англо-русский экономический словарь / И. Ф. Жданова, Э. Л. Вар-тумян. – 4-е изд., стереотип. – М.: Рус. яз., 2001. – 880 с.
Зубко А. М. Теоретико-методичні засади підвищення кваліфікації педагогів у системі післядипломної освіти: монографія / А. М. Зубко. – Херсон: РІПО, 2010. – 167 с.
Олійник В. В. Тенденції розвитку післядипломної освіти в умовах трансформації суспільства / В. В. Олійник // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2013. – № 1. – С. 56–66.
Олійник В. В. Сучасні трансформації післядипломної педагогічної освіти в Україні / В. В. Олійник // Проблеми розвитку післядипломної педагогічної освіти в сучасному суспільстві: Всеукр. наук.-практ. конфер., УМО НАПН України, 26–27.05.2011 р., м. Херсон, Херсонська академія неперервної освіти. – К.: УМО, 2011. – С. 3–4.
Основи психології і педагогіки: навч. пос. / О. М. Степанов, М. М. Фіцула. – К.: Академвидав, 2006. – 520 с.
Пуховська Л. Професійний розвиток педагогів у глобальному освітньому просторі / Л. Пуховська // Порівняльна професійна педагогіка. – 2011. – Вип. 1. – С. 97–106.
Романенко М. І. Методологія та зміст сучасної післядипломної педагогічної освіти / М. І. Романенко // Післядипломна освіта в Україні. – 2007. – № 1. – С. 35–37.
Сорокин В. М. Специальная психология: учеб. пос. / В. М. Сорокин. – СПб.: Речь. 2003. – 216 с.
Villegas-Reimers E. Teacher Professional Development: an International Review of the Literature / E. Villegas-Reimers. – Paris: UNESCO, International Institute for Educational Planning, 2002. – 178 p.
Опубліковано
2019-10-28
Як цитувати
Бирка, М. Ф. (2019). ЗАКОНОМІРНОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (182), 20-24. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/145