ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОІ МОВИ У РІЗНОРІВНЕВИХ ГРУПАХ СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

  • Олена Миколаївна Габелко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-3769-3616
Ключові слова: змішана група, сучасні освітні технологіі, різнорівневі завдання, розвиток стратегій і методів, професійна компетенція, різнорівнева пара/група, мотивація

Анотація

Існує безліч стратегій, які можна застосувати на практиці, щоб задовольнити потреби всіх учнів, але, на жаль, жодний «чарівний метод» не гарантує розвитку успіху кожного учня щодо навчання. Сьогодні в більшості шкіл навчаються учні різного рівня з різними здібностями, що є проблемою для вчителів. Мета вчителя полягає в тому, щоб охопити всіх учнів, спостерігаючи за ними різними способами, щоб досягти ефективного навчання. Майже більшість учнів вважають англійську мову предметом, який вони повинні вивчати у школі, і не усвідомлюють, що англійська є мовою спілкування, яка використовується у всьому світі. Щоб вирішити ці проблеми, потрібен системний підхід. Навчання має бути націлене не на знання, а на навички.

Стаття присвячена організації процесу навчання іноземної мови у групах студентів із різним рівнем володіння іноземною мовою. Розглянуто причини появи таких груп, а також проблеми, які можуть виникнути при навчанні в подібному освітньому середовищі. Проблема неоднорідності груп успішно вирішується застосуванням особливої технології різнорівневого навчання. У цьому дослідженні зазначається, що в умовах навчання іншомовному спілкуванню студентів вищих навчальних закладів ця технологія передбачає діагностування початкового рівня кожного студента та вибудовування індивідуальних траєкторій навчання студентів у зоні їх найближчого розвитку.

Запропоновано методичні стратегії реалізації різнорівневої диференціації, що сприятимуть ефективному навчанню іноземної мови студентів немовних спеціальностей. Визначено форму групової взаємодії студентів, яка буде ефективною у процесі навчання у даному форматі. Підтверджено доцільність використання навчальних матеріалів різних рівнів складності під час навчання студентів іноземної мови у різнорівневих групах. Також у статті зазначено, що цей формат роботи викликав інтерес у студентів, більшість студентів стали більш активно відповідати на заняттях. Як наслідок, їхнє володіння іноземною мовою покращилося.

Посилання

Bell, J., Burnaby, B. (1984). A handbook for ESL literacy. Toronto, Ontario: Ontario Institute for Studies in Education Press. 241 p. [in English]

Budden, J. Adapting materials for mixed ability classes. British Council. Teaching Tips. – Retrieved on November 20th 2011 from: URL: http://www.teachingenglish.org.uk/languageassistant/ [in English]

Dudley, E. (2016). Working with mixed-ability groups. Modern Eglish teacher. Vol. 25 Issue 1. P. 59-61. [in English]

Лаптінова Ю.І. Процес навчання англійської мови у групах з різним рівнем мовленнєвої підготовки / Людознавчі студії. Збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія «Педагогіка». 2017. Вип. 5/37. С. 79-88

Scrivener, J. (2005). Learning Teaching (Second edition). Oxford: Macmillan Education. 414 p. [in English]

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Габелко, О. М. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОІ МОВИ У РІЗНОРІВНЕВИХ ГРУПАХ СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (207), 118-122. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-118-122