ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Ольга Анатоліївна Комар Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0003-0289-2359
Ключові слова: підготовка майбутнього вчителя початкових класів, інноваційні технології, інтерактивні технології, інтерактивне навчання

Анотація

 У статті йдеться про зростання вимог до професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи. Це вимагає якісно нових теоретичних і методичних підходів до підготовки студентської молоді, які дозволять їй, навчаючись у закладах педагогічної вищої освіти, не тільки опанувати основи наук і професійні вміння та навички, а й нові педагогічні досягнення, інноваційні технології. Успішне оволодіння інноваційними педагогічними технологіями допомагає бакалаврам, спеціалістам та магістрам органічно розпочати процес самостійної професійної діяльності.

Багаторічний досвід роботи вчених у підготовці майбутнього вчителя початкової школи дає підстави стверджувати, що розв’язання проблеми особистісно зорієнтованої освіти і її продуктивності пов’язане із застосуванням в освітньому процесі інноваційних, зокрема інтерактивних технологій. Наукові дослідження показують, що інтеракція багато в чому вирішує проблему зміцнення та збереження психічного і фізичного здоров’я тих, хто навчається, сприяє підвищенню мотивації навчальної діяльності.

Інтерактивні технології у всій їхній багатогранності орієнтовані на реалізацію пізнавальних інтересів і потреб особистості, тому особлива увага приділяється організації процесу ефективної комунікації, в якій учасники процесу взаємодії більш мобільні, більш відкриті й активні. Сучасна вища освіта має звертатися до принципу багатосторонньої комунікації, а така її організація сприяє використанню відповідних методів навчання. Це сприяє тому, що студенти одержують достатні знання (з дидактики, фахових методик початкової освіти) для здійснення інноваційного навчання молодших школярів.

Майбутнім науковим пошуком має бути впровадження інтерактивних технологій в освітній процес підготовки майбутніх учителів початкової школи.

Посилання

Воронка Г. Академічне консультування в навчально- освітньому процесі Канади та Великобританії. Шлях освіти. 2008. № 1.С 27−30.

Дічек Н. Дитиноцентрованість як практична філософія освіти в Україні: психолого-педагогічний контекст. Світогляд. 2020. Т.1. №81. С. 50−55.

Комар О., Комар О. Теорія і практика застосування інноваційних інтерактивних технологій навчання в руслі концепції розвитку педагогічної освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Умань, 2018. № 59. Випуск 1. С.130−140.

Сбруєва А. А. Порівняльна педагогіка вищої школи: національний, європейський та глобальний контексти : навчальний посібник. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021. 319 с.

Про Національну доктрину розвитку освіти: указ Президента України від 17.04.2002 № 347/2002. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/347/2002 (дата звернення: 07.02.2022).

Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року: указ Президента України від 25.06.2013 № 344/2013. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 (дата звернення: 07.02.2022).

Про освіту: Закон України № 2145-VIII від 5.09.2017. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 07.12.2021).

Про повну загальну середню освіту: Закон України № 463-IX від 16.01.2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#n2 (дата звернення: 07.12.2021).

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Комар, О. А. (2022). ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (207), 22-27. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-22-27